• پنجشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۸ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98092821594
  • خبرنگار : 50182

رییس پارک علم‌وفناوری کرمانشاه:

توانمندسازی استارتاپ‌های حوزه ICT در شش استان به ما واگذار شده است

توانمندسازی استارتاپ‌های حوزه ICT در شش استان به ما واگذار شده است

ایسنا/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از واگذاری برنامه توانمندسازی استارتاپ‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شش استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به این مجموعه خبر داد.

معصومه خان احمدی در حاشیه برگزاری رویداد استارتاپی در مسیر کارآفرینی که امروز (28 آذر) با حضور علاقمندان و فعالان و کارآفرینان حوزه گیم و انیمیشن برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امروز مسیر تولید ثروت در جوامع تغییر کرده، گفت: در گذشته صنعت حرف اول در تولید ثروت در جهان را می زد، اما امروز این شرکت های دانش بنیان و استارت آپ‌ها هستند که به عنوان منابع ثروت در جهان شناخته می‌شوند.

وی افزود: در جهان امروز دانایی به منبع اصلی تولید ثروت تبدیل شده و این شرکت های دانش بنیان و استارت آپ‌ها هستند که از این دانایی در جهت تولید ثروت بهره می‌گیرند.

خان احمدی با اشاره به ورود نسل جوان ایران در حوزه دانش بنیان و فعالیت های استارت‌آپی گفت: این اشتیاق نسل جوان کشور موجب شد تا مسئولین به فکر تکمیل اکوسیستم های فناوری در سطح کشور باشند.

وی افزود: در استان نیز تلاش برای تشکیل این اکوسیستم و حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان از سالها پیش شروع شد و در حال حاضر تقریبا اکوسیستم فناوری در استان تکمیل شده است.

خان احمدی تصریح کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در قالب این اکوسیستم چند بعدی است که یک بعد آن مربوط به توانمندسازی شرکت ها در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی است.

وی افزود: بعد دیگر حمایت از شرکت ها بحث تامین منابع مالی است و بعد سوم نیز بحث معرفی به بازار و جذب سرمایه گذار است که همه این اقدامات در پارک علم و فناوری در حال انجام است و در کنار پارک مدیران دولتی و نیز دانشگاه ها حضور و همکاری موثری در این زمینه دارند.

خان احمدی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه در حال حاضر برنامه توانمندسازی استارت آپ های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در شش استان کشور برعهده دارد، گفت: این برنامه از سوی وزارت ارتباطا ت و فناوری اطلاعات به پارک استان ابلاغ شده و هم اکنون در شش استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان پیگیر اجرای آن هستیم.

وی افزود: با تحلیل اکوسیستم فناوری در هر شش استان، در گام نخست برنامه هایی از جمله برگزاری کارگاه های مهارت محور در نظر گرفته شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: این کارگاه ها با توجه به پتانسیل های فناوری موجود در هراستان برگزار می‌شود و به اینصورت است که در کرمانشاه کارگاه گیم و انیمیشن، در کرستان کارگاه دیجیتال مارکتینگ، در زنجان کارگاه اینترنت اشیا، در اردبیل کارگاه اَپ نویسی و در آذربایجان غربی کارگاه ای سرویس برگزار می‌شود و در آذربایجان شرقی هم به زودی حوزه کارگاه تخصصی مشخص می‌شود.

وی افزود: این کارگاه ها با یک رویداد کارآفرینی مشابه آنچه که امروز در دو استان کرمانشاه و کردستان بصورت همزمان در حال اجراست برگزار می‌شود و افراد شرکت کننده با برنامه های مختلف کارگاه ها در این رویداد آشنا می‌شوند.

خان احمدی خاطرنشان کرد: در پایان این کارگاه‌ها، رویداد ارائه به سرمایه گذار برگزار می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در برنامه دیگر برای استارت آپ های این شش استان، شرکت های فعال که در سامانه اعلام شده ثبت نام و ارائه طرح کرده بودند، در هفته پژوهش به تهران اعزام شدند و طرح خود را برای سرمایه گذاران ارائه کردند که تاکنون 16 قرارداد مابین استارت آپ ها و سرمایه گذاران منعقد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha