• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98100302393

آغاز به کار نخستین جشنواره عکس باغشهرهای شیراز

آغاز به کار نخستین جشنواره عکس باغشهرهای شیراز
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از آغاز به کار نخستین جشنواره عکس باغ‌شهرهای این کلانشهر با هدف حفظ باغ‌ها و انتقال بخشی از رویدادهای گردشگری به گردشگری طبیعی خبر داد.

علی نیری سه‌شنبه سوم دی در حاشیه برگزاری تور عکاسی ویژه عکاسان خبری استان فارس از باغ‌ شهرهای قصردشت با اعلام خبر فوق بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره آشنایی عکاسان خبری با باغ‌های شیراز و کمک آنها به معرفی بیشتر ظرفیت‌های طبیعی این کلانشهر است.

او ادامه داد: در مجموعه برنامه‌های سال ۹۹ با همکاری جهاد کشارزی و ستاد باغ‌های قصردشت، برگزاری جشنواره‌های فصلی مانند جشنواره انار و کوچه باغ‌های قصردشت که هر کدام از آنها عناوین مختلفی دارند، پیش‌بینی شده است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه اکثر رویدادهایی که در این کلانشهر برگزار می‌شوند، پیرامون سایت‌های تاریخی است، ابراز امیدواری کرد که شرایطی ایجاد شود تا یکسری از رویدادها به این قسمت از شهر تحت عنوان گردشگری طبیعی انتقال یابند.

نیری با یادآوری این موضوع که امکان ارسال آثار به این جشنواره در تمام فصول سال وجود دارد، گفت: امکان ارسال عکس‌هایی که در گذشته گرفته شده، نیز پیش‌بینی شده است.

او همچنین اعلام کرد که آثاری که از این جشنواره حاصل می‌شود، در نمایشگاه عکس نوروز و هفته شیراز به نمایش گذاشته خواهد شد تا تقویت تورهای باغ‌گردی شوند.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیرازباغ شهرترین کلانشهرهای ایران است که باید به این داشته ببالیم وبرای حفظ آنها تلاش کنیم، گفت: در حالی که برخی از کلانشهرهای ایران به دلیل آلودگی هوا تا پایان هفته جاری تعطیل هستند اما هوای پاک در این کلانشهر جریان دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها با انعکاس اهمیت وجود باغ‌ها در این کلانشهر کمک کنند تا کیفیت فعلی باغ‌ها حفظ شود.

ابراهیم گشتاسبی‌راد، وجود بافت تاریخی، فضای مدرن و موقعیت روستایی را سه ویژگی شاخص کلانشهر شیراز میان سایر کلانشهرهای ایران ذکر و خاطرنشان کرد: شیراز یک شهر تاریخی از قاچار تا زندیه را در خود جای داده و در کنار آن فضایی فوق‌العاده مدرن در بخش بهداشت، پزشکی و منظر شهری دارد و همچینن یک موقعیت روستایی را در خود جای داده و در کوچه باغ‌های شیراز احساس می‌شود که در یک روستای زیبا قرار گرفته‌ایم.

او ادامه داد: شاید زمانی این ویژگی‌ها در شمال شهر تهران و شهر اصفهان وجود داشت اما امروز اینگونه نیست و طبیعت زیبای شیراز را ندارند.

گشتاسبی‌راد با بیان اینکه شیراز شهری چهار فصل است و میوه‌های چهار فصل را در خود جای داده است، گفت: شیراز هم میوه سردسیری و درخت خزان دار دارد و هم درخت همیشه سبز و این ویژگی بی‌نظیری است که برای حفظ آن باید تلاش کرد.

او خاطرنشان کرد: برای حفظ و احیای این خاصیت کلانشهر شیراز، جشواره عکسی از باغ‌های قصردشت برگزار خواهد شد تا اهمیت و حساسیت آنها بین شهروندان بالا رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha