• شنبه / ۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98100704685
  • خبرنگار : 50163

ساخت و سازهای غیرمجاز، زخمی عمیق بر پیشانی شهرها

ساخت و سازهای غیرمجاز، زخمی عمیق بر پیشانی شهرها

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره گفت: یکی از موضوعاتی که سبب افزایش تلفات در مواقع بحرانی می‌شود، ساخت و سازهای غیرمجاز است.

حجت محمدی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان خرم‌دره با تاکید بر ضرورت تداوم آمادگی‌ها برای مقابله با بحران به‌ویژه قرار داشتن در فصل سرما و احتمال بارش و انسداد راه‌ها، عنوان کرد: حفظ آمادگی مقطعی و منحصر به روز خاصی نیست و همه دستگاه‌ها باید در هر لحظه آماده مقابله با مخاطرات باشند.

وی با اشاره به موقعیت خاص خرم‌دره، ادامه داد: این شهرستان به دلیل ویژگی جغرافیایی و نزدیکی به راه‌های جاده‌ای و ریلی کشور، استعداد حادثه دارد؛ بنابراین در مواقع بحرانی هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها نقش بسیار موثری در حوزه مدیریت بحران ایفا می‌کند.

این مسئول، توجه نکردن به ساخت و ساز مجاز توسط عده‌ای از شهروندان را از مهم‌ترین موضوعات مشکل‌زا در مواقع بحرانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌دهند، کم‌ترین توجه را به ایمنی ساختمان دارند و در زمان حادثه این واحدها بیشترین آسیب را می‌بینند و شاهد تخریب با خسارت به آن‌ها با کوچک‌ترین زلزله یا سیل هستیم.

محمدی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی امداد و نجات در دستگاه توسط هلال‌احمر این شهرستان، ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها در مناطق روستایی به‌ویژه برای دهیاران نیز باید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد، زیرا دهیاران سفیران امداد و نجات در روستاها در مواقع بحرانی هستند.

وی با اشاره به خدمات‌دهی ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره به سایر شهرستان‌ها، تصریح کرد: ایستگاه راه‌آهن خرم‌دره به عنوان دومین شهرستان به ایستگاه فوریت‌های پزشکی مجهز خواهد شد.

محمدی با تاکید بر ضرورت آمادگی همه‌جانبه مدیران دستگاه‌های اجرایی در همه زمان‌ها، بیان کرد: در حوزه مدیریت بحران هیچ مدیری حق آزمون و خطا ندارد، لذا با حفظ آمادگی باید توجه داشت که در حوزه بحران دستگاه‌های اجرایی خود دچار بحران‌زدگی نشوند.

فرماندار خرم‌دره، از ممنوعیت حفاری در روستاهای این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: حفاری در داخل و خارج از روستاها بدون مصوبه و بدون تصویب کمیته حفاری ممنوع است و در صورت انجام بدون مجوز توسط دستگاهی، تبعات آن شامل حال خودشان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha