• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98101511789
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام خبر داد:

بهبود 11 پله‌ای وضعیت اشتغال در ایلام

بهبود 11 پله‌ای وضعیت اشتغال در ایلام

ایسنا/ایلام استاندار ایلام از کاهش نرخ بیکاری استان در پائیز امسال خبر داد و گفت: در آخرین گزارش مرکز آمار ایران استان ایلام با نرخ بیکاری ۸.۱ پس از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سمنان در رتبه ۴ کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفت.

«قاسم سلیمانی دشتکی»  با اعلام این خبر، اظهار کرد: درحالی که در پاییز ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۰.۸ درصد بود در  سه ماه گذشته این میزان به ۸.۱ به میزان ۲.۷ دهم درصد کاهش یافت تا استانی که در قبل از دولت تدبیر و امید با نرخ بیکاری بالای ۱۷ درصد در رتبه‌های اول کشور قرار داشت امروز در رتبه ۲۸ بیکاری کشور قرار گیرد.

استاندار ایلام در ادامه رشد سرمایه‌گذاری در استان را یکی از عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان اعلام کرد و گفت: استان ایلام در اوایل سال جاری با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری جزء ۷ استان برتر کشور قرار گرفته است.

سلیمانی ادامه داد: امروز سرمایه گذاری‌های عظیمی در استان شکل گرفته است که از آن جمله می‌توان به سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری یک شرکت خارجی در میادین آبان و پایدار و سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت ظرف یکسال گذشته اشاره کرد.

وی در ادامه افق پیش روی استان را روشن عنوان کرد و گفت: سفر پر برکت رئیس جمهور را درپیش داریم و بر اساس برآوردهای به عمل آمده دستاوردهای این سفر نسبت به دیگر سفرهای استانی در کشور و استان از بعد تزریق اعتبارات نتایج قابل توجهی برای استان در پی خواهد داشت.

 بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان ایلام ظرف یکی دو سال گذشته سیر نزولی داشته و تک رقمی شده و در روند کاهش بیکاری وضعیت خوب و مثبتی به خود گرفته است، بطوری که در بهار ۹۷ نرخ بیکاری استان ۱۱.۹، در تابستان ۹۷ به ۱۱.۸ در پائیز ۹۷ به ۱۰.۶ در زمستان ۹۷ به ۱۰.۳ در بهار ۹۸ به ۹.۴ در تابستان ۹۸ به ۸.۷ دهم و در نهایت در پائیز امسال به ۸.۱ دهم درصد رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha