• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98101612222
  • خبرنگار : 50223

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

جمع آوری یک کپسول چاقی از عطاری‌های کهگیلویه و بویراحمد

جمع آوری یک کپسول چاقی از عطاری‌های کهگیلویه و بویراحمد
عکس تزئینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جمع آوری کپسول چاقی فرشته در این استان خبر داد.

دکتر امام بخش قائدی افزود: کپسول چاقی فرشته دارای عارضه های پس از مصرف است که فروش آن غیر قانونی بوده و از آنجایی که فرآورده مذکور تاکنون هیچ گونه مجوزی اعم از تولید توزیع و واردات و فروش در سطح عرضه دریافت ننموده است فروش آن در عطاری ها ممنوع و نسبت به جمع‌آوری آن فرآورده اقدام نموده ایم.

وی با بیان اینکه اکثر مکمل های چاقی تقلبی بوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند، ابراز داشت: عوارض جانبی استفاده از این مکمل ها بسیار زیاد است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تنها مکان مجاز قانونی برای خرید دارو ها و مکمل ها فقط داروخانه است چرا که در صورت بروز هر نوع مشکل نیز موضوع به طور قانونی قابل پیگیری است‌.

قائدی یادآور شد: عطار صرفاً مجاز به فروش گیاهان دارویی سالم و بهداشتی و بدون تغییر شکل، پودر کردن، خرد کردن و ترکیب آنها هستند البته پودر و خرد کردن ادویه جات آشپزخانه در عطاری ها بلامانع است.

دکتر قائدی تصریح کرد: ارائه و فروش عرقیاتی که توسط شرکت های مجاز، دارای شماره ثبت، کد بهداشتی و پروانه بهره برداری تولید شده‌اند بلامانع است. انواع نمک های خوراکی که دارای مجوز تولید از وزارت بهداشت هستند نیز مجاز به عرضه توسط عطاری ها می باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: عرضه و فروش داروهای گیاهی، شیمیایی و مکمل‌های دارویی می بایست در داروخانه های مجاز و زیر نظر پزشک داروساز صورت پذیرد زیرا فروش داروها از اعم از گیاهی و شیمیایی در عطاری تخلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha