• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98101612441
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل ثبت‌احوال استان عنوان کرد:

بیماری‌های قلبی عروقی عامل بیش از 43 درصد از مرگ و میر زنجانی‌ها

بیماری‌های قلبی عروقی عامل بیش از 43 درصد از مرگ و میر زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت‌ احوال استان زنجان گفت: ۴۳.۲ درصد از مرگ و میر در استان زنجان به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی روی داده است.

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱ مرکز برای صدور کارت‌های هوشمند ملی در استان زنجان دایر است که از این تعداد ۱۲ اداره، دو نمایندگی، ۱۱ ایستگاه پست، ۱۶ دفتر پیشخوان و هشت ایستگاه سیار است.

این مسئول ادامه داد: جمعیت استان زنجان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر بوده که ۸۳۸ هزار و ۵۵۶ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند. همچنین ۶۹۷ هزار و ۲۳۶ نفر از جمعیت واجد شرایط استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند که این تعداد معادل ۸۳.۱۵ درصد جمعیت واجدین شرایط است.

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند ملی، افزود: ۶۴ هزار و ۲۵۰ کارت هوشمند ملی ظرفیت صدور ماهانه در استان زنجان است. همچنین کارکرد کارت هوشمند ملی در سال گذشته ۱۵۲ هزار و ۷۹۵ مورد بوده که این آمار در ۹ ماه گذشته از سال‌جاری برابر با ۵۱ هزار و ۵۱۷ مورد بوده است.

شفیعی تصریح کرد: کارکرد کارت هوشمند ملی در آبان‌ماه ۵۳۵۵ مورد و این آمار در آذرماه ۶۹۳۶ مورد کارکرد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۳.۲ درصد از مرگ و میر در استان زنجان به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی روی داده است، یادآور شد: ۱۱.۴ درصد مرگ و میر به دلیل سرطان‌ها و تومورها و ۸.۵ درصد به دلیل بیماری‌های تنفسی است. ۲۷.۹ درصد ولادت‌ها برای مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله بوده، فاطمه و امیرعلی نام‌های منتخب والدین زنجانی برای فرزندان آن‌ها است.

وی با اشاره وقوع چندقلوزایی در استان، خاطرنشان کرد: ۴۳۷ واقعه چندقلوزایی در استان زنجان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۰۶ واقعه دوقلوزایی، هفت واقعه سه قلوزایی و یک واقعه چهارقلوزایی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha