• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98102419089
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

امسال تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی ۱۱درصد رشد داشت

امسال تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی ۱۱درصد رشد داشت

ایسنا/آذربایجان غربی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش‌ ۱۱ درصدی تصادفات جاده ای طی سالجاری در استان خبر داد.

فروغ فاریابی امروز ۲۴ دی ماه در دومین جلسه ایمنی راههای آذربایجان غربی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد،بابیان اینکه طی سال جاری نزدیک به ۱۱ درصد افزایش تصادفات جاده ای داشتیم که بیشترین تصادفات در حوزه میاندوآب رخ داده است اظهار کرد: در خصوص این روند صعودی تصادفات باید افزایش تردد و ترافیک در محورهای ارتباطی استان نیز لحاظ شود.

وی در خصوص پیک ساعات تصادفات جاده ای اظهار کرد: بیشتر تصادفات جاده ای طی ساعت ۶ الی ۸ بعداز ظهر و رزوهای پنجشنبه، جمعه و شنبه رخ داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تاکید بر جنبه اجتماعی و انگیزش های اجتماعی تاثیرگذار بر کاهش تصادفات جاده ای عنوان کرد: همواره در بحث ایمنی و کاهش حوادث به موضوعات سخت افزاری مانند احداث جاده، نصب علایم و امداد نجات پرداخته شده اما عامل انسانی و ارتقاء فرهنگ ایمنی و رفتارسازی در این ارتباط، مهمترین مولفه برای کاهش تصادفات و تلفات محسوب می شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: برای ارتقاء ایمنی باید علاوه بر بهره مندی از ظرفیت های اجرایی دستگاههای ذیربط همچون امداد، کنترل، نظارت و ساخت و ساز باید از مشارکت های مردمی و فکر و ایده آنان نیز استفاده و برای فرهنگ سازی و ارتقاء ابتدا باید نسبت به تدوین یک برنامه مدون اقدام و سپس به اعتبار لازم جهت استارت برنامه ارائه شده پرداخت.

به گزارش ایسنا، فاریابی از تاثیرگذاری برنامه های آموزش ترافیکی بر فرهنگ سازی ترافیکی توسط آموزش و پرورش موثر دانست و بیان کرد: خلاء فرهنگ سازی ایمنی در آموزش و پرورش محرز بوده و باید به عنوان واحد درسی در مدارس تدریس شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha