• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98102922273
  • منبع : نمایندگی سمنان

وجود ۵۴۹ روستا در سمنان/یک‌چهارم اعضای شوراهایی روستایی استان تحصیلات دانشگاهی دارند

وجود ۵۴۹ روستا در سمنان/یک‌چهارم اعضای شوراهایی روستایی استان تحصیلات دانشگاهی دارند

ایسنا/سمنان  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از وجود ۵۴۹ روستا و آبادی در این استان پهناور خبر داد.

مهدی صمیمیان در دوره آموزشی ویژه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی روستاهای استان اظهار کرد: 257روستای در این استان دارای دهیاری هستند.

وی از وجود شورای اسلامی در بیش از نیمی از روستاهای این استان خبر داد و افزود: از 549 روستای این استان ۳۰۸ روستا دارای شورای اسلامی روستا است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به سطح تحصیلات اعضای شوراها در روستاهای این استان گفت: تقریبا یک‌چهارم اعضای شورای روستایی در استان دارای تحصیلات دانشگاهی و تعداد معدودی نیز دارای تحصیلات حوزوی است.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان دارای سواد خواندن و نوشتن و زیر دیپلم هستند ادامه داد:  ۲۸.۵ درصد از اعضای شوراهای روستایی دارای مدرک دیپلم هستند، ۵.۵ درصد فوق دیپلم، ۱۴ درصد لیسانس و ۲.۵ درصد دارای مدرک فوق لیسانس هستند. همچنین چهار عضو شوراها نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

صمیمیان با اشاره به مشارکت تقریبا خوب زنان روستایی در این استان گفت: ۹۵۸ نفر عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند که از این ‌تعداد ۳۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شوراهای روستایی در سال‌جاری اظهار کرد: ۵۳۰‌ جلسه توسط شورای اسلامی روستاهای استان در سه ماهه گذشته برگزار شده که بالغ بر دو هزار و ۷۳۲ مصوبه داشته اند.

وی ادامه داد: هیئت‌های تطبیق استان نیز در همین راستا ۳۲۰ جلسه در این ‌۳ ماه برگزار کردند که دو هزار و ۹۴ مصوبه شوراهای روستایی استان عدم مغایرت با قوانین و مقررات شناخته شده و مشکلی نداشتند و ۲۱۳ مصوبه نیز برای بررسی مجدد به شورای اسلامی روستاها عودت داده شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای اعضای شوراها و دهیاری‌های این استان خبر داد و گفت: در سه ماهه اخیر بیش از ۱۸۴ ساعت دوره آموزشی ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در قالب قوانین و مقررات، آشنایی با وظایف شوراهای روستایی این استان برگزار شده است.

وی با اشاره به استقبال دهیاری‌ها از آزمون‌های این اداره کل افزود: برای اولین بار در استان بیش از ۲۰۰ نفر از دهیاران در آزمون‌ مکاتبه ای ویژه دهیاران شرکت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha