• یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98102922384
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری آب و آبفای وزارت نیرو تاکید کرد:

شناسایی منابع آلاینده آب براساس برنامه نظامند صورت گیرد

ایسنا/کردستان مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری آب و آبفای وزارت نیرو، گفت: مدیران باید در راستای شناسایی منابع آلاینده آب براساس برنامه نظامند حرکت کنند که می تواند موجب همگرایی موثری باشد.

شاهپور رجائی امروز (۲۹دی)در نشست کارگروه های مدیریت جامع کیفیت منابع آب منطقه دو کشور به میزبانی استان کردستان که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی نظامند در بحث کیفیت آب، اظهار کرد: آب شهرستان سنندج در معرض تهدیداتی است که ناشی از پیامدهای اقدامات انسانی بوده لذا باید کارشناسان و مدیران آب در اولین اقدام تمام منابع بالفعل و بالقوه را شناسایی و میزان تاثیر آن بر منابع آب را مشخص و تعریف کنند.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرها با مشکلات ورود فاضلاب شهری، صنعتی و معادن به داخل آب مواجه هستیم، افزود: روش مدیریت آب باید نظامند باشد چرا که اگر بخواهیم به روش گذشته مدیریت کنیم از لحاظ کیفی مشکلات جدی تری پیش خواهد آمد.

 مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری آب و آبفای وزارت نیرو، با اشاره به برنامه سه ساله در راستای تدوین مدیریت نظامند، بیان کرد: این نشست کارگروه برای توسعه برنامه نظامند می تواند موثر واقع شود.
 رجائی عنوان کرد: باید بپذیریم در هر صورت آب شرب مردم به منابع آب وابسته هستند و در بخش صنعت بسیار قابل استفاده است.

وی اذعان کرد: مدیران باید در راستای شناسایی منابع آلاینده آب براساس برنامه نظامند حرکت کنند که می تواند موجب همگرایی موثری باشد.

مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو، گفت: باید بیشترین تمرکز بر روی شناسایی آلاینده های منابع آب به ویژه چالش های پیش رو و برنامه رفع آن انجام شود چرا که در سال آینده نباید بحث شناسایی منابع آلاینده وجود داشته باشد.
رجائی خاطرنشان کرد: از شرکت های آب منطقه ای این انتظار را داریم در بحث آب زیرزمینی و آب سطحی با علاقه مندی بیشتر در جهت عدم آلودگی توجه داشته باشند چرا که آلودگی آلاینده ها به سختی رفع می شود.

وی یادآور شد: وظیفه نظارت بر کیفیت آبها بر عهده سازمان محیط زیست است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha