• چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98110201371
  • منبع : نمایندگی مرکزی

اخطاریه هواشناسی استان مرکزی؛

کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای استان مرکزی

کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای استان مرکزی

ایسنا/مرکزی سازمان هواشناسی استان مرکزی با صدور اطلاعیه ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش برف از ساعات ظهر چهارشنبه تا بامداد پنجشنبه در این استان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:  با عبور سامانه بارشی دمای هوا بتدریج بین ۵ تا ۱۰ درجه در سراسر استان کاهش خواهد یافت و سرمای هوا حداقل تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد یافت.

سرمای هوا حداقل تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد یافت و اثرات این تغییرات دمایی، اختلال در تردد جاده ها بویژه جاده های کوهستانی و گردنه ها( بویژه گردنه زالیان و قاقان در شهرستان شازند و گردنه نقره کمر در محور فرمهین به تفرش) و برخی از معابر شهری بدلیل بارش برف و یخبندان و کاهش دید و مه آلودگی در مناطق مستعد خواهد بود.

افزایش مصرف حامل های انرژی و یخ زدگی و سرمازدگی بدلیل کاهش دما از دیگر اثرات این کاهش دمایی عنوان شده و آمادگی دستگاه های اجرایی و امداد رسان، احتیاط در تردد، تجهیز به تجهیزات زمستانه و اجتناب از سفرهای غیرضروری، مصرف بهینه انرژی در همه بخش ها،  تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری ها توصیه شده است.

این سازمان همچنین به کشاورزان توصیه کرده است که با توجه به اینکه فرصت بیمه باغات و بویژه بیمه محصولات و کشت های زراعی پاییزه به غیر از کلزا یک ماه تمدید شده است، هرچه سریعتر نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی اقدام کنند، البته به شرطی که حادثه رخ نداده باشد چرا که اگر بیمه بعد از حادثه انجام شود، غرامت به آنها تعلق نمی گیرد.

گلخانه داران، دامداران و مرغداران در چند روز آینده حتما نسبت به تامین سیستم های گرمایش و پوشش کامل توجه ویژه داشته باشند تا مشکل سرمازدگی بویژه در شب ها خسارت وارد نکند.

توجه به یخ آب باغات و مزارع یونجه به منظور کنترل آفات خاکزی، هدایت هرزآب ها و آب های سطحی به اراضی بالادست قنوات جهت ذخیره بندهای خاکی و سدها و مواظبت از محصولات در انبارها به منظور جلوگیری از یخ زدگی آنها از دیگر توصیه های این سازمان به کشاورزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha