• یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 98110604203

امام جمعه جهرم کتاب سوزی اخیر را محکوم کرد

امام جمعه جهرم کتاب سوزی اخیر را محکوم کرد

ایسنا/فارس امام جمعه جهرم، سوزاندن کتاب تخصصی طب هاریسون و انتشار ویدئو از آن را اقدامی سخیف تلقی و آن را محکوم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مدبر یکشنبه ۶بهمن ماه در جلسه هیئت رئیسه امروز دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با اشاره به اعلام محکومیت این اقدام  توسط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، کتاب سوزی اخیر را عملی زشت و سخیف برشمرد.

امام جمعه جهرم، در ادامه افزود: زشتی سوزاندن یک کتاب معتبر  علمی توسط شخصی که ملبس به لباس روحانیت است آنجا بیشتر نمایان می شود که همواره رویکرد  اسلام و آموزه‌های اصیل آن توصیه به  کسب علم و دانش  در هر  مکان بوده است.

مدبر، با نقل حدیثی از امام علی(ع) که می فرمایند "داناترین مردمان کسانی هستند که قدر علوم خود را می دانند و از علوم سایر مردمان استفاده می کنند." خاطر نشان کرد: آتش زدن کتب و مراجع علمی یادآور کتاب سوزی های بزرگ تاریخ  است.

وی با استناد به تحقیقات  انجام شده در دانشگاه علوم حدیث قم گفت: شش هزار روایت در خصوص طب وجود دارد که 80 درصد آن بدون سند است. از این میان دو سوم  این سندها نیز  با بررسی های انجام شده، مخدوش است.

مدبر  در ادامه با بیان اینکه مفهومی به عنوان "طب اسلامی " وجود ندارد، گفت: از میان سیصد روایت باقی مانده، فقط 60 روایت حاوی توصیه های درمانی است و بقیه شامل توصیه های بهداشتی است؛ که حقیقی(برای یک مورد خاص) و خارجی(کلی)  بودن آن  هم هنوز درحال بررسی است. 

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن، فردی با کسوت و لباس روحانیت کتاب طب هاریسون، یکی از کتب مرجع پزشکی، را به آتش می کشد. این اتفاق واکنش‌های فراوانی به دنبال داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha