• پنجشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98111007061
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

حمل هر گونه بار تجاری توسط اتوبوس ممنوع است

حمل هر گونه بار تجاری توسط اتوبوس ممنوع است

ایسنا/اصفهان رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه حمل هرگونه بار تجاری به وسیله اتوبوس ها ممنوع شده است، گفت: متاسفانه در برخی موارد نام راننده دوم و سوم اتوبوس ها اعلام نمی شود و یا صوری عنوان می شود.

سرهنگ حسین پورقیصری عصر امروز (پنجشنبه-۱۰ بهمن ماه) در هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی استان اصفهان که در استانداری اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه جاده اصفهان-قم پرتصادف ترین قسمت استان است، اظهار کرد: رانندگان باید در مسیر حرکت خود به ازای هر دو ساعت رانندگی مداوم ۱۵دقیقه استراحت کنند.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده در جاده اصفهان-کاشان تعدادی استراحتگاه کوچک به صورت آلاچیق ایجاد شده که خوشبختانه شاهد کاهش تصادفات در این مسیر بوده ایم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد نام راننده دوم و سوم اتوبوس ها اعلام نمی شود و یا صوری عنوان می شود، تاکید کرد: باید قبل از حرکت اتوبوس ها تمام تجهیزات فنی آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حمل هرگونه بار تجاری به وسیله اتوبوس ها ممنوع شده است.

ضرورت کنترل کارت هوشمند رانندگان

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه اصفهان در مرکز کشور واقع است، اظهار کرد: تمام مسافرت های کشور حتی به صورت گذری به اصفهان ختم می شود.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی از مشکلات دیگر تردد اتوبوس های واحد در مسیرهای برون شهری را توقف اتوبوس های مسافری جلوی ترمینال ها برای تکمیل ظرفیت مسافر یا تکمیل بار عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص استراحت رانندگان پیشنهاد داد؛  رانندگان اتوبوس در کلان شهرها باید ملزم به پیاده شدن از اتوبوس و زدن ساعت و اعلام حضور مطابق روال گذشته شوند. کارت هوشمند رانندگان باید کنترل شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان تاکید کرد: بعضا دیده شده با وجود مشکل برخی رانندگان، دوباره کارت هوشمند برای آنها صادر شده است.

افزایش تردد در راه های استان اصفهان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه امسال در تمام حوزه های نظارتی، اجرایی و عملیاتی اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ شاهد رشد حوادث جاده ای بودیم، اما در سال ۱۳۹۸ آمار فوتی کاهش داشته است.

مهدی خضری با بیان اینکه هم اکنون ۱۳نقطه حادثه خیز در اصفهان اصلاح و ۱۰ نقطه در حال اصلاح است، گفت: حدود ۴۱۰ کیلومتر از راه های استان اصلاح و شیب شیروانی و بخشندگی آن انجام شد.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۱۴ میلیون تردد توسط دستگاه های ترددشمار استان اصفهان ثبت شده است که با توجه به ثبت ۲۸۰ میلیون تردد در سال گذشته، شاهد افزایش تردد در سال جاری هستیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان رتبه دوم حمل و نقل مسافر برون شهری را دارد، افزود: ۵۰ میلیون تن کالا در اصفهان جابجا می شود که اصفهان در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد، همچنین حدود ۶۰۰ شرکت حمل و نقل بار و مسافر در استان فعال است.

وی همچنین تاکید کرد: سامانه سپهتن تکنولوژی مناسبی برای حمل مسافر نیست.

لاستیک های نامرغوب چینی مشکل صنف حمل و نقل

در ادامه دبیر کانون انجمن های صنفی حمل و نقل استان اصفهان، از بخشنامه ها، ضوابط و آیین نامه های ابلاغی انتقاد کرد و گفت: صنف حمل و نقل جاده ای مسافر در حال انفجار است.

رضا امامی ادامه داد: صنف حمل و نقل مسافری یکی از صنوف خدمتگزار است، که متاسفانه امنیت شغلی ندارند.

وی با بیان اینکه نبود قطعات و لوازم یدکی اصلی و لاستیک های نامرغوب چینی از مشکلات اصلی این صنف است، تصریح کرد: ما در زمینه صدور کارت هوشمند، تست اعتیاد رانندگان، صدور برگ صحت و سلامت و گواهینامه آنها دخل و تصرفی نداریم و مرجع صدور آن بخش دیگری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.