• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98111611972
  • خبرنگار : 50184

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری کرمانشاه:

اجرای پروژه بیمارستان "ویانا" منتفی نیست

اجرای پروژه بیمارستان "ویانا" منتفی نیست

ایسنا/کرمانشاه مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه گفت: پروژه احداث بیمارستان ویانا که قرار بود با سرمایه گذاری 120 میلیون یورویی خارجی‌ها در کرمانشاه انجام شود، هنوز منتفی نشده است.

فرید خلیلی در نشستی خبری که امروز(16 بهمن) برگزار شد، بابیان اینکه از سال 1390 تا سال 1396 هیچ سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه انجام نگرفته، اظهار کرد: طی این مدت به دلیل اینکه هیچ جذابیتی برای سرمایه گذاران خارجی در استان ایجاد نشده بود، حتی یک ریال سرمایه گذاری خارجی نداشتیم.

وی اضافه کرد: سال 1396 پس از اقدامات مختلف توانستیم مجوز یک سرمایه گذاری خارجی 120 میلیون یورویی را برای احداث یک بیمارستان با نام "ویانا" در کرمانشاه بگیریم.

معاون اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه علیرغم پیگیری‌هایی که داشتیم، این سرمایه گذاری به دلیل تشدید تحریم‌ها و مشکلات انتقال ارز محقق نشده، البته هنوز پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.

وی در ادامه به جذب دو سرمایه گذاری خارجی دیگر در کرمانشاه طی سالجاری اشاره کرد و گفت: در قالب یکی از این سرمایه گذاری‌ها که قرار است توسط چینی‌ها انجام گیرد، کارخانه کاشی و سرامیک زاگرس در کرمانشاه احداث می‌شود.

خلیلی میزان سرمایه گذاری این پروژه را 100 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: پیمانکار این پروژه کرمانشاهی است و برای احداث آن اکنون 100 کارگر کرمانشاهی مشغول به کار هستند.

وی گفت: ظرف شش ماه آینده فاز اول این کارخانه در کرمانشاه احداث خواهد شد و با اتمام ساخت آن زمینه اشتغال 1500 نفر فراهم می‌شود که 1400 نفر از این تعداد از کرمانشاه و 100 نفر هم از چین خواهند بود.

این مسئول یادآورشد: همانطور که از این سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال بیشتر در استان حمایت می‌کنیم، از واحدهای بومی تولید کاشی نیز حمایت‌های لازم و همیشگی را خواهیم داشت.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه در ادامه عنوان کرد: کارخانه فروآلیاژ منگز هم دیگر پروژه‌ای است که با اعتبار 10 میلیون یورویی توسط چینی‌ها در کرمانشاه ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: با اتمام این پروژه زمینه اشتغال 210 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم در کرمانشاه فراهم خواهد شد.

خلیلی در ادامه جذب سرمایه گذاران خارجی را به  نفع اشتغال و توسعه استان دانست و گفت: این سرمایه گذاران در ابتدا قرار بود در استانی دیگر سرمایه گذاری کنند، اما با فراهم کردن بسترها و حمایت‌هایی آنها را جذب استان کردیم.

وی یادآورشد: امیدواریم یکی دیگر از خروجی‌های حضور این سرمایه گذاران چینی تاثیر آنها در بالا بردن فرهنگ کار استان باشد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha