• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98111913419
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون پژوهش ، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

تلاش برای ورود الفبای پژوهش به کلاس‌های درس/ اتصال 65 درصد مدارس ایلام به شبکه ملی مدارس

تلاش برای ورود الفبای پژوهش به کلاس‌های درس/ اتصال 65 درصد مدارس ایلام به شبکه ملی مدارس

ایسنا/ایلام معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: در تلاش هستیم که ابتدایی‌ترین کار که آموزش الفبای پژوهشی به دانش آموزان است به کلاس های درس راه پیدا کند.

«ایرج زینی‌وند»  در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به طور کلی پژوهش در آموزش و پرورش به چهار حالت پژوهش‌های دانشگاهی، اقدام پژوهی، درس‌پژوهی و دانش آموز پژوهنده تقسیم می‌شود.

وی گفت:  در حال حاضر  اقدام پژوهی یا پژوهش در عمل مهمترین فرایند پژوهش دربین جامعه  معلمان است  که  به بررسی یک فرآیند نامطلوب و رسیدن به وضعیت نسبتا مطلوب ودرنهایت بهسازی کارها در محیط شغلی شان به کارها به کار می‌رود .

 معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام  تصریح کرد: خوشبختانه توجه به امر پژوهش یک مقوله‌ی مهم است و نگاه سیستمی به این مقوله در استان با هماهنگی و همکاری رابطین پژوهش، سایر معاونت‌ها، دانش آموزان سبب ایجاد وضعیت مطلوب و شایسته‌ی جامعه‌ی تعلیم و تربیت استان شده است.

زینی‌وند با اشاره به مقوله‌ی دانش آموز پژوهنده گفت: در سطح کلی توجه به موضوع دانش آموز پژوهنده کافی نیست و تجهیز کتاب و کتابخانه‌ها دسترسی به اینترنت و فضاهای پژوهشی برای دانش آموزان می‌تواند این حوزه را ارتقا بخشد.

وی درباره طرح دانش‌آموز پژوهنده ادامه داد: در تلاش هستیم که ابتدایی‌ترین کار که همانا آموزش الفبای پژوهشی به دانش آموزان است به کلاس های درس راه پیدا کند و ما در آموزش و پرورش استان برای این موضوع برنامه ریزی کرده و برنامه داریم.

معاون پژوهش ، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ، هوشمند سازی 983 کلاس درس معادل 18 درصد کل کلاس‌های استان تا سال 1398، هوشمند سازی 19 کلاس درس در سال 98 ، اتصال 65 درصد مدارس به شبکه ملی مدارس را از جمله فعالیت‌های اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد.

زینی وند ادامه داد: اجرای بیست و دومین دوره معلم پژوهنده،اجرای چهارمین دوره پایان‌نامه و رساله برتر در آموزش وپرورش،اجرای اولین دوره کتاب سال در آموزش پرورش ،برگزاری هفته پژوهش درآذر ماه 1398،تجلیل از منتخبین مناسبت‌های پژوهشی، کسب سه رتبه برتر کشوری در سال 1398   از بین 5 شاخص پژوهشی در وزارت آموزش‌وپرورش در سال 1398  وکسب رتبه اول  کل کشور  و ارائه 8 طرح پژوهشی اتمام یافته توسط مجریان طرح‌های پژوهشی را از مهم‌ترین فعالیت‌های گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نام برد.

وی تصریح کرد: عقد قرارداد با دانشگاه ایلام و مجریان طرح‌ها  جهت اجرای 4 طرح پژوهشی در سال 1398،تشکیل کارگروه آینده‌پژوهی در اداره کل آموزش وپرورش استان ایلام ، تشکیل بانک 2500نفره پژوهشگران آموزش وپرورش استان ایلام، برگزاری 3 کارگاه و دو دوره ضمن خدمت برای پژوهشگران استان ، برگزاری 8 نشست پژوهشی در سال  1398و عقد تفاهم نامه علمی پژوهشی با دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر فعالیت‌های گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha