• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 98112015020
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار:

بیش از ۱۳۵ هزار رای اولی در آذربایجان غربی آماده مشارکت در انتخابات هستند

بیش از ۱۳۵ هزار رای اولی در آذربایجان غربی آماده مشارکت در انتخابات هستند

ایسنا/آذربایجان غربی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۳۵ هزار رای اولی در استان در انتخابات مجلس یازدهم شرکت می کنند.

علی مصطفوی امروز ۲۰ بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت یازدهمین دوره انتخابات استان، گفت: از ۵۳۱ نفر داوطلب حضور در یازدهمین دوره انتخابات استان تا کنون  ۳۵ نفر از حضور در انتخابات  انصراف داده ، ۱۹۴نفر تایید صلاحیت و۳۰۲ نفر نیز رد صلاحیت شده اند.

وی تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در استان را ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۳۵هزار و ۲۶نفر رای اولی اولین حضور خود در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

مصطفوی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو در استان ۱۰ حوزه انتخابیه اصلی فعال خواهد بود، افزود: ۲۱۱۷ صندوق رای انتخابات استان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۲۵۲ صندوق به صورت ثابت و ۸۶۵ صندوق به صورت سیار آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.

مصطفوی با اشاره به افزایش ۳ درصدی تعداد صندوق های جمع آوری آرا نسبت به انتخابات گذشته، ادامه داد: از مجموع صندوق های رای استان ۱۰۰۶ صندوق در مناطق شهری و ۱۱۱۱ صندوق نیز در مناطق روستایی مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: ستاد انتخابات استان آذربایجان غربی ۴ اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، بی طرفی و امانت داری را در سرلوحه برنامه های خود قرار داده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به ماده ۱۱ و ۵۹ قانون انتخابات از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست تا تمامی امکانات خود را برای برگزاری انتخابات قانونمند سالم و با مشارکت حداکثری مردم در اختیار ستاد انتخابات قرار داده و از امکانات دولتی به هیچ عنوان بر له و یا علیه کاندیداها استفاده نکنند. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، همچنین با اشاره به فرارسیدن راهپیمایی ۲۲ بهمن از تمامی اقشار مختلف مردم خواست تا با حضور پرشور در این راهپیمایی دشمنان اسلام و انقلاب را مایوس کنند. 

مصطفوی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در برخی از کشورهای دنیا، گفت: خوشبختانه تمامی تمهیدات لازم در استان برای مقابله با این بیماری اندیشیده شده و تا کنون هیچ مورد مشکوک ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است.
 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha