• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98112719942
  • منبع : نمایندگی همدان

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان:

کاندیداهای انقلابی به نفع جبهه انقلاب کناره‌گیری کنند

کاندیداهای انقلابی به نفع جبهه انقلاب کناره‌گیری کنند

ایسنا/همدان سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان گفت: تخلفات کاندیداهای شورای ائتلاف در حد تذکر بوده که در مناطق ممنوعه تبلیغات را می چسباندند.

محمدرضا غلامیپاک یکشنبه ۲۷ بهمن در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه انتخابات یکی از عرصه های سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) بود به طوریکه بعد از رحلت پیامبر(ص) به تک تک منازل سر می زد و حضرت علی(ع) را معرفی می کرد، افزود: هر کدام از مردم با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) حضور در انتخابات را به بهترین شکل ممکن رقم بزنند.

وی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی اظهار کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی نخستین سیلی را با حمله موشکی زدیم به طوریکه بعد از جنگ جهانی دوم، هیچ کشوری نتوانسته بود به آمریکا حمله کند، دومین سیلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن زده شد و سومین سیلی که تکمیل کننده دو سیلی گذشته بوده و قرار است به صورت استکبار بزنیم و دفاع همه جانبه خود را از دفاع و انقلاب اعلام کنیم، در روز انتخابات رقم خواهد خورد.

غلامی‌پاک با بیان اینکه همه مراجع شرکت در انتخابات را واجب دانسته و با انتخاب نیروهای کارآمد، مجلس خوب و در تراز انقلاب را رقم خواهیم زد، تصریح کرد: شورای ائتلاف در همه استان ها شکل گرفته و به صورت رسانه ای و علنی درخواست شد تا داوطلبانی که انقلابی هستند، به این شورا مراجعه کنند که در زمان مقرر ۳۰ نفر مراجعه کردند و با مصاحبه های انجام شده در شهرستان ها و همدان، در نهایت ۱۲ نفر به مجمع دوم راه یافتند که خروجی ما شش نفر شد و طبق سازوکاری که اعلام شده بود و میثاق نامه ای که گرفته بودیم و در شورای ائتلاف به نتیجه ای رسید که همه را انقلابی می دانیم، در نهایت چاره ای نداشتیم به تعداد نمایندگان مورد نیاز کاندیدای مناسب معرفی و هشت نفر را در شهرستان های مختلف مشخص کردیم.

وی ادامه داد: حاجی بابایی و روح اله نباتی در همدان، احد آزادیخواه و هادی بیگی نژاد در ملایر، محمدمهدی مفتح در تویسرکان، حسن بهرام نیا در نهاوند، عیسی جعفری در بهار و عطاالله سلطانی نژاد در رزن به عنوان کاندیداهای شورای ائتلاف انتخاب شدند و در شهرستان اسدآباد به علت اینکه رقابت متفرقه وجود ندارد و بقیه افراد آرای قابل توجهی ندارند، هر دو کاندیداها انقلابی هستند و شورا ترجیح داد کسی را معرفی نکند و در عوض کسانی که به مجلس راه یابند، به عنوان نماینده شورای ائتلاف معرفی خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه عزیزانی که سازوکار شورا را پذیرفتند و تعهدنامه کتبی امضا کردند تا در روزهای آینده به نفع جبهه انقلاب کناره گیری کنند، درخواست داریم تا امروز انصراف خود را اعلام کنند، افزود: سیاست ما وحدت حداکثری است و تفرقه را نمی پسندد و در این راستا به همه کاندیداها توصیه می کنیم حتماً رعایت اصول اخلاقی را داشته باشند و از تخریب جلوگیری کنند.

وی ورود قشر جوان را به عرصه انتخابات مهم و اساسی دانست و خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم به این لیست که حاصل جمعی از نخبگان استان است و شش ماه تلاش شبانه روزی شده و اصلح هستند، به این لیست رأی بدهند تا شاهد لیست منتخب باشند.

سخنگوی شورای ائتلاف انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: از ۱۲ نفر نهایی، دو نفر انتخاب شدند و اعلام کردیم که سایر افراد شورا کناره گیری کنند اما از آنجایی که انتخابات فرصتی برای معرفی نیروهای جوان است، از این رو از ظرفیت این جوانان برای دوره های بعدی استفاده می شود و در نهایت در حمایت از لیست باید کناره گیری کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم کناره گیری سایر افراد نیز گفت: اگر این افراد به تعهد خود عمل نکنند، به جبهه انقلاب آسیب می زنند و از آنجایی که براساس تعهدی که گرفتیم میثاق‌نامه آنها را رسانه ای می کنیم تا مردم بدانند به تعهد پایبند نیستند.

غلامی‌پاک مطرح کرد: تأکیدی که بر کاندیداها داریم این است که دقت کنند هزینه های تبلیغاتی شفافی و معقول باشد و از مردم می خواهیم دقت کنند کاندیداهایی که هزینه های گزاف انجام می دهند، از مردم می خواهیم دقت کنند چرا که کسی که این همه هزینه برای تبلیغات و چندبرابر حقوق چهار ساله مجلس پرداخت می کنند، باید دنبال انگیزه واقعی آنها گشت.

وی ادامه داد: عمده کسانی که در انتخابات شرکت می کنند، عضو طبقه محروم و مستضعف جامعه هستند که کاندیداها نباید از این مسئله سوءاستفاده کرده و با دادن شام و ناهار و وعده های انتخاباتی آنها را اغفال کنند.

غلامی‌پاک در زمینه اختلاف مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ درباره معرفی نماینده از لیست شورای ائتلاف نیز گفت: اختلافی بین این شهرستان ها وجود ندارد و سازوکارها را انجام دادیم، نظرسنجی ها صورت گرفته و برای کاندیدای اصلح باید مقبولیت ها درنظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: در شهرستان های بهار و کبودراهنگ نماینده شورا انتخاب شده اما شهرستان بهار چون انتظار داشتند کاندیدا از شهر آنها باشد و نشده، مقداری ناراحت هستند که این اعتراض را با روحیه انقلابی گری مطابق نمی بینیم.

وی درباره شاخص نیروهای انقلابی نیز گفت: ۸۴ شاخص از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است که برای نمایندگان ما اعتقاد راسخ به مبانی نظام، تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه، شجاعت، استکبارستیزی، عدم توجه به مسائل مادی، شفافیت و موضع صریح از خصوصیات بارز نیروهای انقلابی است.

وی یادآور شد: کمیته رصد در شورای ائتلاف داریم و تمام عملکرد کاندیداها را رصد می کنیم و مواردی داریم که داوطلبان را پایش می کنند.

وی درباره تخلفات نمایندگان این حزب گفت: تذکراتی دادیم و برخی تخلفاتی داشتند اما خوشبختانه تخلفات چشمگیر و مورددار نبوده است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان همدان افزود: نمایندگانی که از این شورا به مجلس راه یابند، باید فصلی یک بار در شورا حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند و در قبال تعهدنامه ای که امضا کردند، در شورا باید رآی آنها شفاف باشد.

وی در پایان بیان کرد: برخی از کاندیداها با دادن غذا رآی جمع می کنند که مردم باید مراقب باشند چرا که برخی تلاش دارند با وعده های پوچ، رأی مناطق محروم را جمع کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha