• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98112820400
  • خبرنگار : 50163

جامعه هدف پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی چه کسانی هستند؟

جامعه هدف پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی چه کسانی هستند؟

ایسنا/زنجان رئیس بهزیستی خرم‌دره گفت: افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی از جمله زنان و دختران در معرض آسیب، زوجین متقاضی طلاق و افراد فاقد مهارت‌های زندگی و سایر افرادی که به نوعی با بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی روبه رو شده‌اند، گروه‌های هدف پایگاه‌های خدمات اجتماعی به‌شمار می‌روند.

علی نجاتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش موثر پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: این‌ پایگاه‌ها از مراکز تحت نظارت بهزیستی هستند و در حال حاضر نیز پایگاه محله مهر مادر در خرم‌دره در حال ارائه خدمت به شهروندان است.

وی با اشاره به جامعه هدف این پایگاه‌ها، ادامه داد: افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی از جمله زنان و دختران در معرض آسیب، زوجین متقاضی طلاق و افراد فاقد مهارت‌های زندگی و سایر افرادی که به نوعی با بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی روبه‌رو شده‌اند، گروه‌های هدف این پایگاه‌ها به‌شمار می‌روند.

رئیس بهزیستی خرم‌دره همچنین کودکان خیابانی، کودکان در معرض آزار یا آزاردیده، کودکان بدسرپرست، کودکان بی‌سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، بچه‌های طلاق، کودکان دارای والدین معتاد و همه کودکان زیر شش سال در منطقه مورد نظر را از دیگر جامعه هدف این پایگاه‌ها عنوان کرد و گفت: مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق کارشناسان و نیروهای تخصصی خود در جهت کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و با شناسایی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی، از میزان آسیب‌پذیری این قشر می‌کاهد.

این مسئول با اشاره به سیاست‌های کلی این پایگاه‌ها، افزود: دسترسی برابر به خدمات اجتماعی، گسترش روحیه خودباوری و خوداتکایی، ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی، کاهش تصدی‌گری و ارتقای نقش تسهیل‌گری دولت، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی، همکاری و هماهنگی درون‌بخشی و برون‌بخشی در ارائه خدمات، اعتماد و حساس‌سازی مردم و مسئولان در مناطق، بومی‌سازی برنامه‌ها، استفاده بهینه از منابع مالی و بهره‌برداری از برنامه‌های آموزشی از سیاست‌های کلی پایگاه خدمات اجتماعی است.

نجاتی تصریح کرد: افراد آسیب‌دیده پس از شناسایی در این پایگاه‌ها در صورت نیاز داشتن به مداخله، به بهزیستی یا اورژانس اجتماعی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha