• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 98113022541
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان:

حضور رای اولی ها در انتخابات تمرین دموکراسی است

حضور رای اولی ها در انتخابات تمرین دموکراسی است

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، گفت: تمرین دموکراسی و انتخابات در دوران مدرسه توسط دانش آموزان انجام‌شده که بتوانند برای اولین بار در انتخابات اصلی نمایندگان شرکت کنند.

رشید قربانی امروز(۳۰بهمن) در همایش دانش آموزان رأی اولی باهدف مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سالن آمفی‌تئاتر اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور در یک عرصه سیاسی و اجتماعی وظیفه هر فرد است، اظهار کرد: تمرین دموکراسی و انتخابات در دوران مدرسه توسط دانش آموزان انجام‌شده که بتوانند برای اولین بار در انتخابات اصلی نمایندگان شرکت کنند.

وی مشارکت و حضور دانش آموزان در انتخابات را مؤثر در تصمیمات دانست و افزود: اگر دانش آموزان در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند می‌توانند در عرصه‌های ملی و بین‌المللی تأثیرگذار واقع شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، بیان کرد: جمعیت گسترده در پای صندوق‌های رای می‌تواند در نقش‌آفرینی مؤثر باشد و همچنین از لحاظ آموزه‌های دینی تصمیم‌گیری آحاد مردم مؤثرتر است چراکه موجب بهترین انتخاب می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا و صهیونیست دلسوز مردم ایران نیستند، ذکر کرد: حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات موجب شده که دشمنان بدانند مردم ایران خود برای سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند و نیازی به دخالت کشورهای دیگر ندارند.

وی عنوان کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکیر شهید سلیمانی هم نشان از اتحاد و همبستگی مردم بود که موجب سکوت آمریکا در این راستا شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، به انتخاب رای اولی اشاره کرد و افزود: دانش آموزان با انتخاب بهترین فرد می‌توانند نماینده‌ مجلس را انتخاب کنند.

قربانی با اشاره به اینکه حضور در انتخابات وظیفه فردی، اجتماعی و دینی است، بیان کرد: انتخابات مهم ترین و بارزترین نوع مشارکت افراد در عرصه سیاسی است که پایه های اجتماعی قدرت سیاسی را نشان می‌دهد.

حجت نریمانی، معاون علوم پژوهشی استان کردستان، نیز در این همایش گفت: دانش‌آموز کردستان امسال برای اولین بار می‌توانند به‌پای صندوق‌های رای بروند و در سرنوشت کشور خود مؤثر باشند.

وی افزود: با گذشت چهل‌ویک سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم ایران هرساله در انتخابات شرکت کرده که در هیچ کجای جهان به این صورت متحد و هماهنگ در انتخابات شرکت نکرده اند.

معاون علوم پژوهشی استان کردستان، ذکر کرد: یکی از رسالت‌های عظیم نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، تربیت دانش‌آموزانی در تراز تعلیم و تربیت اسلامی برای پذیرش مسئولیت‌ها در این نظام است.

نریمانی افزود: بر این اساس تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان یکی از اولویت‌های آموزش‌وپرورش است که از دوره دوم ابتدایی تا دبیرستان به‌عنوان یکی از برنامه‌های شورای دانش‌آموزی در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: دانش آموزان رای اولی امسال آمادگی شرکت در انتخابات را دارند که بتوانند در آینده کشورشان نقش‌آفرینی کنند.

معاون علوم پژوهشی استان کردستان، خاطرنشان کرد: همین دانش آموزان در آینده، مدیریت کشور را در دست دارند لذا امیدواریم با انتخابات درست نماینده شایسته را برگزینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha