• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98120301614
  • منبع : نمایندگی زنجان

/دغدغه‌ای برای خدمات‌رسانی در حوزه درمان/

کمبود آمبولانس و پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری در زنجان

کمبود آمبولانس و پایگاه‌های امداد و نجات بین‌شهری در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تعداد آمبولانس‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات موجود در استان زنجان، نیاز آن را تامین نمی‌کند.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هیچ پایگاه غیرفعالی در استان زنجان وجود ندارد، اظهار کرد: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات فعال استان زنجان در طرح‌های فصلی، ۱۱ پایگاه ثابت و ۵ پایگاه موقت است. از آنجایی که این تعداد پایگاه امداد و نجات در استان، نیاز منطقه را مرتفع نمی‌کند، به همین خاطر ۵ پایگاه در طرح آمایش سرزمینی در چشم‌انداز ۱۰ ساله استان درخواست شده است.

وی به تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان نیز اشاره و عنوان کرد: تجهیزات پایگاه‌های امداد و نجات استان زنجان شامل تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک، خودروی نجات، آمبولانس، تجهیزات امداد و کمک‌های اولیه، تجهیزات ایمنی ترافیکی و تعداد محدودی تجهیزات کوهستانی شامل بسکت و طناب است. البته لازم به ذکر است که حداقل تعداد ۱۲ آمبولانس و ۴ خودروی نجات دیگر نیز مورد نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد آمبولانس‌های استان زنجان ۱۸ دستگاه و تعداد ۸ دستگاه خودروی نجات نیز در استان وجود دارد، ابراز کرد: در حال حاضر با کمبود تعداد آمبولانس و خودروی نجات در استان زنجان مواجه هستیم.

میرزایی در ادامه به نقاط و محورهای حادثه‌خیز استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: محورهای حادثه‌خیز استان زنجان شامل آزادراه زنجان - تبریز به دلیل موج‌ها و پیچ‌های موجود، جاده زنجان – ماه‌نشان، جاده زنجان - دندی، جاده زنجان - بیجار، جاده زنجان – قره‌پشتلو، جاده زنجان – تهم - چورزق، جاده زنجان – طارم - رودبار، جاده خدابنده - همدان و خدابنده – بیجار، از جمله نقاط و محورهای حادثه‌خیز استان زنجان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha