• پنجشنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98120806523
  • خبرنگار : 50038

در جلسه مدیریت بحران شهرداری ملایر مطرح شد؛

سد کلان ملایر سرریز کرد

سد کلان ملایر سرریز کرد

ایسنا/همدان شهردار ملایر با بیان اینکه سیل بند جاده سلامت در حال احداث است و باید برای سیلاب ساماندهی شود، گفت: یکی از مشکلات منطقه کنار تپه پدافند و بلوارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این است که آب بارندگی به زمین نفوذ می کند و در پایین از داخل منازل بیرون می آید که بسیار خطرناک است.

حسین بابائی پنجشنبه 8 اسفندماه در جلسه مدیریت بحران شهرداری ملایر که با حضور جمعی از مسئولان اجرایی برگزار شد، افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران و وقوع سیلاب همه ارگان ها در حال آماده باش به سر می برند.

وی از آماده باش تمام نیروهای شهرداری و ماشین آلات خبر داد و اظهار کرد: در این دو روز پرسنل شهرداری آماده باش هستند و کیسه های شن را قبل از شروع بارندگی به نقاط حادثه خیز منتقل می کنند.

بابائی با اشاره به اینکه طبق آمار اداره هواشناسی ملایر از بعدازظهر دوشنبه تا ظهر چهارشنبه،70 تا 120 میلیمتر بارش داشته ایم، اظهارکرد: محل اسکان اضطراری برای مناطق حادثه خیز از جمله کوچه شقایق احداث شده و معاون خدمات شهری به منظور کاهش آسیب های احتمالی در آمادگی کامل بسر می برد.

در ادامه مدیر امور منابع آب ملایر با بیان اینکه سد کلان ملایر در پی بارش های دو روز گذشته سرریز کرد، گفت: ورودی سد کلان ملایر در حال حاضر بیش از ۸۷ هزار لیتر در ثانیه و خروجی آن بیش از ۳۰ لیتر در ثانیه است که وارد رودخانه می شود.

محمد مظفری با اشاره به اینکه ظرفیت حجم آب سد کلان ملایر ۴۵ میلیون متر مکعب است، افزود: در حال حاضر دریچه‌ها ۱۰ متر مکعب در ثانیه باز است و در مجموع ۳۰ مترمکعب در ثانیه سرریز داریم.

وی با بیان اینکه در این فصل وضعیت سد مثل سال گذشته است، افزود: با توجه به تشکیل جلسه مدیریت بحران و تدابیر اندیشیده شده، توانستیم ظرفیت خوبی را در بارش اخیر برای سد ایجاد کنیم و با کنترل سیلاب، از خطرات و آسیب‌هایی که برای اراضی پایین ‌دست داشت، جلوگیری کردیم.

مدیر امور منابع آب ملایر با تأکید بر اینکه بازکردن دریچه‌های سد سبب کنترل سیلاب، تخلیه آب‌های تحتانی و تغذیه اراضی پایین دست می شود، یادآورشد: هشت روستا در قسمت پایین دست سد کلان قرار دارند و از حق‌آبه سد استفاده می‌ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha