• یکشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98121813847
  • خبرنگار : 50022

تبریک ویژه امام‌جمعه کرج به پدران پزشک و پرستار

تبریک ویژه امام‌جمعه کرج به پدران پزشک و پرستار

ایسنا/البرز نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در پیامی فرارسیدن سیزدهم رجب، سالروز ولادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع) و روز پدر را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.

صلی الله علی یعسوب الدین و قائد الغر المحجلین امیرالمومنین علیه السلام

خدمت سروران گرامی خواهران و برادران ایمانی. ولادت باسعادت اب الائمه مولای متقیان، امیر مؤمنان، سید اوصیاء، علی بن ابیطالب علیه‌السلام را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. دوستی و محبت آن یگانه عالم هستی که از روی معرفت و شناخت به‌دست‌آمده باشد، سرمایه‌ای است که دنیا و آخرت انسان را آباد می‌کند. به اعتراف فریقین شمارش مناقب و فضائل آن وجود نورانی از توان غیر خدا و رسولش خارج است. صفات ذاتی و اکتسابی حضرت قابل‌شمارش نیست، زیبایی، مهابت، قدرت جسمی، شجاعت بی‌نظیر و تلاش برای احقاق حقوق مظلومان و مبارزه با دشمنان دین به صورتی بود که منادی ندای داد لافتی الا علی و لاسیف الا ذوالفقار. کرامت، سخاوت، فتوت و رسیدگی به محرومان و مستضعفان او را ابوالمساکین و ابوالایتام کرد. ذکاوت، علم و دانش فوق‌العاده‌اش او را باب علم نبی صلی‌الله علیه وآله قرار داد. تقوا، بی‌تکلفی، زهد و ساده زیستی او را ابوتراب کرد. اجرای احکام و حدود الهی و مقابله با منکرات، او را خَشَنٌ فی ذات الله کرد. تلاوت قرآن، دعا، عبادت، بندگی خدا، توبه، انابه و استغفار او را تا جایی پیش برد که همه اعمالش عبادت شد و ضربه شمشیر او را در روز جنگ خندق از عبادت جن و انس ارزشمندتر کرد. فصاحت، بلاغت، صداقت، عصمت و حق محوری او را به‌جایی رساند که رسول خدا درباره‌اش فرمود علی مع الحق و الحق مع علی. و صدها صفت به فعلیت رسیده دیگر که به تربیت پیامبر اکرم از او انسان برجسته و بی‌نظیری در عالم وجود ساخت. و این دردانه هستی را پدر امت قرار داد. لازم است خدا قوت بگویم و تشکر کنم از همه پدرهایی که در این روزها کنار فرزندان خود نیستند و به‌عنوان پزشک و پرستار دور از خانواده انجام‌وظیفه می‌کنند و برای پدران شهید و پدر شهیدان امام روح‌الله علو درجه و رفعت مقام از خدای تعالی مسألت نمایم. و از فرزندان عزیز در هر سن و سالی که هستند می‌خواهم قدردان پدر و مادر خود باشند. مجدداً ولادت پدر امت را به همه شما تبریک میگویم و با وسیله قرار دادن حضرتش به درگاه الهی و بردن نام مبارکش که عبادت است، رفع هم‌وغم را در این روزها که کشور اسلامی ما مبتلابه سختی‌هایی شده است، از خدای منان طلب می‌کنم. آمین یا رب‌العالمین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha