• دوشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99010401589
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

جان‌باختن یکی از کادر درمانی چهارمحال‌وبختیاری بر اثر ابتلا به کرونا ویروس

جان‌باختن یکی از کادر درمانی چهارمحال‌وبختیاری بر اثر ابتلا به کرونا ویروس

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از جان‌باختن یکی از کادر درمانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس خبر داد و گفت: در حال حاضر ۶۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مجید شیرانی چهارم فروردین‌ماه در جلسه استانی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در چهارمحال و بختیاری از فوت یکی از کادر درمانی استان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس در استان حدود ۳۸۳ نفر با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر ۶۲  نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: آزمایشگاه تشخیص نهایی کرونا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است و نهایتا بعد از ۲۴ ساعت جواب تست افراد مشکوک به کرونا اعلام می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی اصناف در شهرستان شهرکرد و برخی از شهرستان‌ها، عنوان کرد: می‌طلبد تعطیلی اصناف و مراکز عرضه غذا و رستوران‌ها نیز در سایر شهرستان‌ها به خصوص لردگان با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

شیرانی اضافه کرد: تراکم جمعیت در بازارهای محلی شهرستان لردگان خطرآفرین است و پیش‌بینی می‌شود آمار ابتلایان در شهرستان لردگان به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و مراودات با استان‌های همجوار نسبت به سایر شهرستان‌ها روند افزایشی داشته باشد، بنابراین نیاز است نظارت‌ها در این شهرستان تشدید شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به زمان بازگشایی مدارس در هفته‌های آتی، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به سیر نزولی این بیماری مدارس و مراکز آموزشی بنا بر تشخیص ستاد کرونا بازگشایی شوند، بنابراین باید تدابیر لازم برای گندزدایی و تهیه وسایل حفاظتی و بهداشتی برای دانش‌آموزان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بنا بر وظایف گسترده نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها برای تهیه مواد ضدعفونی و گندزا مانند کلر برای گندزدایی معابر و مکان‌های عمومی دارد.

شیرانی در پایان بیان کرد: جواب نهایی آزمایشات ارسالی چند روز گذشته به تهران و آزمایشگاه استانی ظهر امروز اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha