• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99011105392
  • خبرنگار : 50147

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

در خانه ماندن و مشکلات ناشی از آن منجر به تلخ‌کامی‌های اجتماعی شده است

در خانه ماندن و مشکلات ناشی از آن منجر به تلخ‌کامی‌های اجتماعی شده است

ایسنا/بوشهر دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: اطلاع رسانی و آموزش نقش کلیدی در کنترل اپیدمی کرونا دارد که خوشبختانه در استان بوشهر به خوبی و به شکل قابل قبولی در حال انجام است.

سعید کشمیری پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۱ فروردین ماه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: با همکاری رسانه ها و به ویژه صدا و سیما، سواد سلامت و رسانه ای مردم در این خصوص رشد چشمگیری داشته باشد و ما توانستیم پیام خود را به تمام نقاط رسانده و همراهی مردم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همکاری اصناف و تعطیلی خودجوش واحدهای صنفی نشان داد که مردم چقدر می توانند در کنترل یک اپیدمی موثر باشند، و این موضوع باعث شد ما بیشتر متوجه ارزش بی نظیر سرمایه های اجتماعی شویم.

این مسئول بیان کرد: این شورا می تواند نقش سرمایه اجتماعی در کنترل بحران ها را بیشتر نشان دهد و ما باید سعی کنیم حضور مردم را پررنگ تر کرده و این سرمایه های اجتماعی را حفظ کرده و توسعه دهیم که میلیاردها تومان ارزش افزوده برای جامعه به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: موفقیت در کنترل اپیدمی یک کار تیمی بوده و شکست آن نیز ناشی از مدیریت چندگانه است که خوشبختانه با مدیریت یکپارچه ای که در استان بوشهر داشته ایم این کار انجام می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تشکر از هشیاری و مسئولیت پذیری مردم اظهار کرد: همه این اتفاقات خوب در کنار رسانه اتفاق افتاد، خبرگزاری ها و رسانه ها در این موضوع سنگ تمام گذاشتند، سرمایه های ما همین رسانه ها هستند که همراهی کردند. مردم نیز با اظهار نظرهای دلسوزانه بسیار به ما کمک کردند و با نقدهای خود هر چند تلخ نکاتی را به ما یادآوری میکرد که از چشم ما پنهان بود.

کشمیری بیان کرد: برای ادامه کار باید مباحث در خانه ماندن و مشکلات ناشی از آن را بررسی کنیم، در حال حاضر عوارض اجتماعی زیادی از این منظر پدید آمده و حتی منجر به تلخ کامی هایی شده است که باید برای آن راه حل هایی پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: سبک زندگی در خانه ماندن بحث مفصلی است و نیاز به یک تیم بسیار قوی برای بالا بردن و تقویت تاب آوری مردم دارد. 

این مسئول با اشاره به مفاهیم طرح فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: این موضوع نیاز به اطلاع رسانی و آموزش دارد که به چه شکل در نانوایی ها، بانک ها، ادارات و زندگی روزمره می توانیم ۲ متر فاصله را ایجاد کرده و تعداد زیادی از افراد در یک صف نماندن را رعایت کنیم. بهتر است این کار به شکل کوتاه و تاثیرگذار انجام شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: افرادی که در این مدت به مردم خدمت کردند تکریم شوند، کسانی که در یک گوشه با چرخ خیاطی ماسک می دوزند، کسانی که شبانه و بدون اینکه دوربینی وجود داشته باشد به ضدعفونی و گندزدایی شهر مشغول هستند، در کنار اقدامات و خدمات دولتی مردم نیز کارهای زیادی انجام می دهند که باید برجسته شود تا این سرمایه های اجتماعی حفظ شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شورای اطلاع رسانی نقش مهمی در آموزش و تشویق مردم و جلوگیری از توسعه بیماری دارد. باید تمام اقدامات را با همان شدت و حرارت اولیه انجام دهیم، اگر موفقیتی وجود دارد ناشی از کار تیمی و هدایت مدبرانه مدیریت عالی استان است اما ما نباید زیر سایه موفقیت هایمان بخوابیم و به این فکر کنیم که دیگر کارمان تمام است.

وی ادامه داد: در صورتی نتیجه می گیریم که تمام اقدامات انجام شده تا امروز را به سرانجام برسانیم، به عنوان مثال امروز ۴ مورد جدید ابتلا از خانواده ای هستند که دو بیمار فوتی داشته و اقدام به برگزاری مراسم کرده و یا اینکه رعایت فاصله نکرده و یا به هر شکل ۴ نفر دیگر از این خانواده مبتلا شده اند که این یک زنجیره محلی قابل گسترش است. این نشان می دهد که یا ما به اندازه کافی آموزش نداده ایم و یا افرادی که آموزش دیده اند به اندازه کافی جدی نگرفته اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha