• سه‌شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99011205880
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان عنوان کرد

خیز اوقاف برای «جهش تولید» با سرمایه‌گذاری در موقوفات

خیز اوقاف برای «جهش تولید» با سرمایه‌گذاری در موقوفات

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای دستیابی به جهش تولید می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استفاده کرد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای دستیابی به جهش تولید باید فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و حتی فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌های مولد کشور انجام می‌شود، به تولید ثروت و ایجاد ارزش‌افزوده بی‌انجامد.

وی عنوان کرد: با توجه به تنوع نوع رقبات در حوزه موقوفات، ظرفیت خوبی در حوزه وقف برای ارائه طرح و برنامه‌های مختلف در بخش‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بخش‌های کشاورزی و معدنی از جمله ظرفیت‌های این استان برای توسعه اقتصادی به شمار می‌رود، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از موقوفات نیز به زمین‌های کشاورزی اختصاص دارد و اخیرا یک زمین معدنی موقوفه نیز احیا شده که سرمایه‌گذاری در آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: از طریق سرمایه‌گذاری در موقوفات، اقدام به ایجاد دو باغ زیتون به مساحت ۳۵۰ هکتار و  ۳۰ هکتار خواهد شد و اراضی مستعد موقوفه‌های استان با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری بهره‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقوفه مربوط به زمین‌های معدنی نیز در استان داریم، یادآور شد: در حوزه معدن نیز با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری سازمان صمت، اقدام به صدور مجوز برای اکتشاف و بهره‌برداری سه معدن در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال خواهد شد.

کرمی همچنین به برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لغو برنامه‌های مذهبی و در امامزادگان، از ظرفیت فضای مجازی غافل نشدیم و طرح‌هایی برای غنی‌سازی ایام تعطیل خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با شعار در خانه بمانیم ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که با ایجاد خیمه معرفت در فضای مجازی، عناوین شعر بخوان جایزه بگیر، نقاشی بکش جایزه بگیر و قرآن بخوان جایزه بگیر، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه این مسابقه با همکاری پایگاه مسجد امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود، افزود: بخش دیگر طرح به این موضوع اختصاص دارد که ۳ جمله کوتاه در مورد وقف، پرستار و سردار سلیمانی بنویس و جایزه بگیر.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه در ابتدای فیلم، نقاشی و متن حتما نام و نام‌خانوادگی، محل سکونت و شماره تماس خود را درج  و فایل‌های خود را از طریق پیم‌رسان ایتا یا تلگرام به شماره ۰۹۱۰۹۷۱۹۹۵۳ ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha