• چهارشنبه / ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99011306423
  • خبرنگار : 50167

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

کمبودی در تهیه وسایل حفاظتی نداریم

کمبودی در تهیه وسایل حفاظتی نداریم

ایسنا/زنجان معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تهیه وسایل حفاظتی در بیمارستان‌های استان وجود ندارد.

علیرضا آرمانی‌کیان دیروز (۱۲ فروردین) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با آمار مربوط به شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۱۶۴۶ نفر بود که یک‌سوم از این جمعیت یعنی ۵۸۲ نفر از لحاظ آزمایشگاهی مثبت بوده و باقی افراد دارای علائم بالینی (سی‌.تی‌ اسکن) بیماری کرونا بودند که تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۷ نفر نیز از لحاظ آزمایشگاهی بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند که دو مورد از آنان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، افزود: بر اساس آخرین آمار، اکنون ۳۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند و ۳۹۳ نفر نیز از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند که ۲۷ نفر آنان طی ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

این مسئول با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی در خصوص ممانعت توزیع پک‌های بهداشتی در یکی از بیمارستان‌های بزرگ زنجان توسط رئیس بیمارستان، تصریح کرد: امروز کلیپی در فضای مجازی از شخصی که وارد بیمارستان بزرگ شهر زنجان شده و قصد داشته یک‌سری از اقلام بهداشتی را توزیع کند، منتشر شد که ریاست بیمارستان اجازه این کار را به وی نداده است؛ این فرد خود را دانشجوی پزشکی معرفی کرده که ما به آن احترام می‌گذاریم ولی این فرد درخواست توزیع پک‌های بهداشتی‌ را داشت که از نظر ما غیراستاندارد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه پک‌های بهداشتی باید از مراجع و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت تهیه شده باشد، ادامه داد: کار خیر کاری نیست که ما از آن ممانعت کنیم. ما دست خیرین استان را می‌فشاریم و قدردان آنان هستیم؛ ما نهایت تلاش خود را برای درمان بیماران می‌کنیم و قطعا امروز در شرایطی نیستیم که کسی بخواهد تشویش ایجاد کند و فرد منتشرکننده کلیپ در فضای مجازی نیز به اعمالی که مرتکب شده، پاسخ‌گو خواهد بود.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه هیچ کمبودی به لحاظ تامین وسایل حفاظتی در بیمارستان‌های استان زنجان وجود ندارد، اظهار کرد: اکنون استراتژی ما با استراتژی اولیه مواجهه با بیماری یکی نیست، همانند کشورهای دیگر در اوایل سردرگم بودیم ولی اکنون ما بیمارستان‌ها را لاین‌بندی و سطح‌بندی کرده‌ایم؛ بیمارستان دوم که شاید این فیلم هم که فرد برای خود تهیه کرده و یکسری اکاذیب را به کار می‌برد در شرف سطح‌بندی و تهیه تجهیزات بیشتری است.

وی با بیان اینکه همه افراد از جمله درمان‌گران اعم از نگهبانان، خدمات و هر کسی که بنا بر تشخیص متخصصان عفونی نیاز به استقاده از وسایل محافظتی دارد به این وسال تجهیز می‌شود، افزود: در برخی موارد، اهداف خیرخواهانه نبوده و کارها باید با رعایت چارچوب‌های موجود انجام شود.

این مسئول در رابطه با وضعیت قرنطینه‌های استان، تصریح کرد: طی چند روز اخیر قرنطینه‌های خوبی در استان تجهیز شده که این قرنطینه‌ها در گذشته شکل بسیار ساده‌ای داشت که در صورت نیاز استفاده خواهد شد.  همچنین در نظر داریم تعدادی از هتل‌ها را دل قرنطینه و نقاهت‌گاه‌ها جای دهیم تا افراد از لحاظ انفرادی بودن فضای تنفسی و استحمام برای منتقل نشدن بیماری و نیز هم‌پوشانی علائم کرونا، دچار مشکل نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم توصیه‌های بهداشتی در رابطه با ویروس کرونا را رعایت کرده‌اند و تنها ۱۵ درصد از افراد این توصیه‌ها را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: در خانه ماندن، استراتژی استان، کشور و جهان برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی افراد است.

آرمانی‌کیان با تاکید بر اینکه هم‌استانی‌ها در روز طبعیت حتی از مراسم خانوادگی به‌ویژه در باغ‌ها و ویلاسراهای اطراف شهر و حتی در منازل خودشان پرهیز کنند، اظهار کرد: افراد بیمار ممکن است دارای علائم پنهان و شدیدی نباشند ولی فرد گیرنده امکان دارد دچار تشدید علائم شده و به شدیدترین فرم کرونا مبتلا شود. کاری نکنیم که روز طبیعت علیه سلامتی باشد، زیرا هدف ما از روز طبیعت شکرگذاری نعمت‌های خداوند است.

وی با بیان اینکه انتقال بیماری کرونا ممکن است تا ۲۱ روز ادامه داشته باشد ولی پس از ۱۴ روز اگر فرد بیمار باشد، علائم بیماری در آن بروز می‌کند، افزود: ۱۸ درصد از بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، علائمی شدیدتر از بقیه بیماران دارند، به طوری که بخشی از آنان نیازمند بستری در بخش ICU هستند که در بین این بیماران، میزان مرگ و میر هم بالاتر از دیگران است.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر یک فرد عادی به ۲ لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز داشته باشد، بیماران کرونایی به ۶ لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز دارند، تصریح کرد: همچنین آقایان در مقایسه با خانم‌ها دو سوم بیشتر به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند؛ همچنین باید در کودکان مراقب پروسه انتقال بیماری کرونا باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه اگر تعداد بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ بیشتر از تجهیزات بیمارستانی باشد، نمی‌توانیم خدمات قابل قبولی را به این بیماران ارائه کنیم، بنابراین تا جای ممکن باید از ورود به مرحله پیک بیماری پیشگیری کنیم، ادامه داد: میزان آلوده کردن افراد در استان یک به دو بوده است، به این معنی که هر فرد بیمار توانایی آلوده کردن دو فرد را دارد. پیک اول بیماری کرونا در استان خوب مدیریت شده و امیدواریم پیک دوم را بدون خطر طی کنیم.

وی در رابطه با مصرف الکل صنعتی در استان، خاطرنشان کرد: در مصرف الکل صنعتی در استان تغییر محسوسی روی نداده و همانند سال‌های گذشته است، در حالی که مانند دیگر استان‌ها نیست که یکباره اتفاقات عجیبی روی داده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha