• چهارشنبه / ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99011306602
  • منبع : نمایندگی قزوین

پلمب ۷۹ واحد صنفی در قزوین به دلیل تخلف از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

پلمب ۷۹ واحد صنفی در قزوین به دلیل تخلف از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: ۷۹ واحد صنفی در قزوین به علت تخلف و بی‌توجهی در طرح فاصله گذاری اجتماعی که باهدف قطع زنجیره ویروس کرونا اجرایی شده بود، پلمب شدند.

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد همراهی اکثر مردم برای قطع زنجیره انتقال انسانی هستیم اما همچنان برای اجرای کامل طرح‌ها به همراهی همه شهروندان نیاز داریم.

وی بیان کرد: با تعطیل شدن ۹۵ درصد واحدهای صنفی غیر ضروری در استان قزوین زمینه اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی مهیا شده و برای کسانی که مصوبات طرح را اجرا نکنند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و پلمب واحد متخلف پیش‌بینی شده است که آن را عملیاتی کرده‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: ۷۹ واحد صنفی در قزوین به علت تخلف و بی‌توجهی در طرح فاصله گذاری اجتماعی که باهدف قطع زنجیره ویروس کرونا اجرایی شده بود، پلمب شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص واحدهای توزیع کننده مواد غذایی و دارویی هیچ گونه تعطیلی صورت نگرفته و با ذخیره سازی مناسب جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی بیان کرد: از زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین، ۱۷ خودرو توقیف و برای ۴۶ خودروی دیگر نیز جریمه قانونی اعمال شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، حبیبی در خصوص کنترل خودروهای ورودی و خروجی به استان نیز خاطرنشان کرد: ۱۴ تیم ناظر و کنترل کننده در ورودی‌های اصلی شهر و ۲۴ تیم دیگر نیز در نقاط بین شهری مستقر شده و به صورت مستمر در خصوص کنترل تردد خودروها و تست طب سنجی سرنشینان خودروها از نظر ابتلاء به ویروس کرونا اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس اقدامات انجام شده از سوی تیم‌های کنترلی و مستقر در مبادی ورودی شهر تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر تحت پایش و غربالگری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و در صورت نیاز افراد مشکوک به مراکز درمانی هدایت شده‌اند.

کاهش ۸۲ درصدی مصرف سوخت در قزوین

معاون سیاسی استانداری قزوین به کاهش ۸۲ درصدی مصرف سوخت در استان اشاره کرد و گفت: میزان مصرف سوخت روزانه در استان قزوین به ۵۴۵ هزار لیتر رسیده که دلیل آن کاهش تردد خودروها و همراهی مردم برای شکست ویروس کرونا است.

وی گفت: شهروندان قزوین به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران لازم است از بیرون رفتن در روز طبیعت هم خودداری کرده و در خانه بمانند.

این مسئول بیان کرد: در سال‌های گذشته بر اساس یک رسم دیرین بیشتر مردم به دشت و صحرا و دامن طبیعت و بوستان‌ها می‌رفتند تا آخرین روز تعطیلات را سپری کنند اما امسال شرایط ویژه‌ای داریم و همه تعطیلات را در خانه گذرانده‌ایم و لازم است این روز را هم مدیریت کنیم و از خانه خارج نشویم.

تفرجگاه‌ها و مراکز تفریحی قزوین تعطیل است

وی تأکید کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در کشور و استان در روز طبیعت تمام پارک‌ها، فضاهای سبز شهری، اماکن تفرجگاهی و مراکز تفریحی تعطیل هستند و اگر افرادی در این مناطق حضور پیدا کنند تخلف کرده‌اند و با آن‌ها برخورد شده و جریمه نقدی می‌شوند و خودروهای آن‌ها نیز توقیف خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اضافه کرد: برای جلوگیری از توقف و اسکان افراد در اماکن تفریحی، اجازه برپایی چادر در روز طبیعت به مسافران داده نمی‌شود و خدمات سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی این امکان نیز قطع شده و شهروندان خدماتی نخواهند گرفت لذا بهتر است خود و خانواده را به زحمت و خطر نیندازند و برای مسئولان نیز مشکل ایجاد نکنند.

وی تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده، محدودیت‌ها و سخت گیری ها فقط برای حفظ سلامتی شهروندان در مقابل بیماری کرونا اتخاذ شده و از همه شهروندان انتظار داریم با ما همراهی کنند.

حبیبی گفت: در استان همه امکانات پزشکی، درمانی، اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی را بسیج کرده‌ایم تا ضمن بهبود بیماران مبتلا شده به ویروس کرونا بتوانیم با کمترین آسیب از این شرایط عبور کنیم و منطقی نیست عده‌ای با بی‌احتیاطی و سهل انگار و به بهانه چند ساعت تفریح غیر ضروری جان خود و خانواده‌هایشان و نیز شهروندان را به خطر انداخته و هزینه‌های سنگینی را به کشور و استان تحمیل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین از شهروندان خواست با مأموران پلیس همکاری کرده و از تردد در جاده‌ها و مناطق طبیعی خارج از شهر خودداری کنند و با ماندن در منزل به سلامت خود و خانواده‌هایشان و شهروندان کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha