• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99012715913

نایب رییس شورای شهر مشهد: 

کسانی که امکاناتی دارند از کمک به اقشار ضعیف دریغ نکنند

کسانی که امکاناتی دارند از کمک به اقشار ضعیف دریغ نکنند

ایسنا/خراسان رضوی نایب رییس شورای شهر مشهد گفت: از کسانی که امکاناتی دارند تقاضا می‌کنیم تا هرکس در اطراف و خویشاوندان خود به کسانی که ضعیف‌تر هستند برسند و از آن‌ها خبر بگیرند، اگر امکانی دارند به آنها کمک مالی، معنوی و فرهنگی کنند.

حمیدرضا موحدی زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقدامات شورای شهر و شهرداری مشهد برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ما به عنوان شورای شهر از همان آغاز مساله کرونا که بر می‌گردد به اوایل اسفند ماه سال گذشته هم از طریق سیستم رسمی و هم فضای اطلاع‌رسانی در جریان این مساله قرار گرفتیم و از آن‌جا که مشهد کلان‌شهری است که میلیون‌ها نفر در آن ساکن هستند و میلیون‌ها نفر در آن رفت و آمد دارند باید تدبیر و چاره‌اندیشی می‌کردیم. 

وی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما نظافت و رفت و روب شهر بود تا زباله‌های مردم جمع‌آوری شود و خیابان‌ها تمیز باقی بماند و مسائل بهداشتی شهر رعایت شود به همین منظور بیش از ۱۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری مشهد در بخش‌های خدمات شهری، فضای سبز، مدیریت پسماند و سازمان بهشت رضا و سایر مراکزی که با بهداشت شهر سر و کار دارند، فعال هستند و به شکل شیفتی وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص رسیدگی به مردم مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد بیان کرد: طبق بند دو و ۱۸ ماده ۸۰ قانون شوراها یکی از وظایف و رسالت‌های شورای شهر نظارت بر بهداشت شهر و محیط شهری است که ما این کار را با مکانیسم‌هایی که داریم از طریق سازمان اجتماعی شهرداری مشهد و بیش از ۱۶۰ شورای محله مخصوصا در رسیدگی به مناطق ضعیف‌تر شهر و افرادی که روزمزد هستند و ممکن است در این ایامی که شغل خود را از دست داده‌اند و امکان کار کردن ندارند و یا از خانه نمی‌توانند خارج شوند، فعال هستند.

موحدی زاده افزود: ما در جلسه بعدی تمرکز خواهیم کرد که با چه مکانیسمی می‌توانیم این افراد را شناسایی کنیم و هم اینکه چگونه به آن‌ها کمک برسانیم تا از نظر موادغذایی و مسائل درمانی و بهداشتی مشکلات حاد خاصی نداشته باشند. 

وی تصریح کرد: از کسانی که امکاناتی دارند تقاضا می‌کنیم تا هرکس در اطراف و خویشاوندان خود به کسانی که ضعیف‌تر هستند توجه کنند و از آن‌ها خبر بگیرند و اگر امکانی برای آن‌ها وجود دارد کمک مالی، معنوی و فرهنگی کنند و در این ایامی که این خطر همه ما را تهدید می‌کند باید دل‌های‌مان بهم نزدیک‌تر شود. ما اکنون به این نیاز داریم که از نظر عاطفی و احساسی نسبت به شرایط عادی بهم توجه بیشتری بکنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد درمورد پویش چراغی برافروز بیان کرد: در پویش "چراغی برافروز" که از سوی شهرداری و موسسه نیکوکاری میزبانان خورشید به راه افتاده است شهرداری شماره حسابی را هم اعلام کرده است تا مردم مطمئن باشند که اگر پولی واریز می‌کنند در جای درستی و با نظارت شهرداری هزینه می‌شود و به دست افراد محتاج این کمک هستند می‌رسد.

موحدی زاده خاطرنشان کرد: مسوولین به سهم خودشان تلاش خود را تا جایی که امکانات وجود دارد و شرایط ایجاب می‌کند، دریغ نمی‌کنند و اگر هم در جایی توقع مردم برآورده نمی‌شود من با اطمینان خاطر می‌گویم تعمدی در آن وجود ندارد و با توجه به اینکه ابعاد این بیماری گسترده شده است شاید ما پیش‌بینی چنین روزها و چنین بحرانی را نکرده بودیم و در کشورهای دیگر هم نیز کم و بیش نقصان‌هایی وجود دارد.

وی گفت: در این شرایط ما باید کنترل کنیم که وضعیت سخت‌تر از این نشود و برای همین است که تاکید می‌کنیم مردم در خانه‌های خود بمانند و افرادی که کارمند دولت، سازمان‌ها و نهادها هستند تحت حمایت همان نهادها و سازمان‌ها هستند و افرادی هم که تمکن و ذخیره‌ای دارند از آن استفاده می‌کنند اما در این میان تنها اقشار ضعیف باقی می‌مانند که باعث نگرانی ما هستند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص همکاری مردم برای مقابله با کرونا افزود: از مردم می‌خواهیم همکاری کنند و در خانه بمانند و بدون دلیل خارج نشوند چراکه اگر این رعایت نشود ممکن است تبعاتی داشته باشد که هم این دوره خانه نشستن طولانی شود و هم با توجه به این رشد تصاعدی که ویروس دارد، ممکن است به مرحله‌ای برسد که در خانه نشستن هم کفایت نکند. 

موحدی زاده اضافه کرد: مردم همراهی خوبی کرده‌اند اما یک مقداری باید بیشتر رعایت کنند و رفت‌ و آمد داخل شهر و اقداماتی که باید در خصوص بهداشت فردی انجام شود را انجام دهند.

وی درمورد نقش‌ حاکمیت در حمایت از اقشار کم‌برخوردار عنوان کرد: سازمان‌هایی مثل بهزیستی و کمیته امداد وجود دارد که افراد زیادی را تحت پوشش دارند و به نظر من این سازمان‌ها اکنون باید فعال‌تر شوند و نباید به حمایت‌های گذشته اکتفا کنند و به نوعی باید از آن‌ها خبر بگیرند و سیستم و سایتی داشته باشند تا این افراد اگر مشکل خاصی دارند بیان کنند.

نایب رییس شورای شهر مشهد تصریح کرد: دولت بیشترین کمکی که می‌تواند به بحران کرونا کند در جهت پیشگیری از گسترش این بحران است و آن هم به این معنا که افرادی که بیمار و مبتلا شده‌اند توسط وزارت بهداشت و اکنون هم که نیروهای مسلح به کمک آمده‌اند، شناسایی شوند و تحت درمان قرار بگیرند چرا که خیلی از افراد خود مطلع نیستند که مبتلا هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha