• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99020301848
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

پرداخت حق بیمه خبرنگاران و هنرمندان در چهارمحال‌وبختیاری پیگیری شد

پرداخت حق بیمه خبرنگاران و هنرمندان در چهارمحال‌وبختیاری پیگیری شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از آن‌جا که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ضررهای بسیاری را متحمل شدند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با پیگیری‌های خود با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی جبران بخشی از ضرر این قشر است که از جمله آن می‌توان به پیگیری پرداخت حق بیمه خبرنگاران و هنرمندان به مدت 3 ماه اشاره کرد.

ابراهیم شریفی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام کرونا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و شکوفایی استعدادها در دوره قرنطینه خانگی، این اداره اقدام به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به صورت مجازی کرده است.

وی افزود: «مسابقه نقاشی کودکان با موضوع کرونا»، «استندآپ کمدی با موضوع کرونا در فضای مجازی»، «نقش و قلم زندگی علیه کرونا»، «شعر و داستان با موضوع مقابله با کرونا»، «خوانش نمایشنامه در فضاهای مجازی مجاز» از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به الگو بودن اصحاب فرهنگ و هنر برای بسیاری از جوانان جامعه، گفت: این اداره اقدام به ساخت کلیپ‌های تصویری بسیار کوتاه از مشاهیر استان کرده است که در این کلیپ‌ها هنرمندان فاخر توصیه به رعایت اصول بهداشتی و ادامه قرنطینه خانگی به عموم می‌دهند.

شریفی به نقش اصحاب رسانه به دلیل فعالیت گسترده در سطح جامعه اشاره و تصریح کرد: این قشر با تهیه کلیپ، موشن گرافی و ... با زبان طنز و یا هر زبانی که شرایط جامعه ایجاب می‌کند، بیشترین نقش را در آگاه‌سازی، آموزش عمومی و آرام‌سازی فضای ذهنی جامعه و ایجاد آرامش و امید با اطلاع‌رسانی‌های به موقع در کنار کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا ایفا کرده‌اند که بسیار قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه ستاد ملی کرونا اقداماتی را به منظور کاهش و قطع زنجیره کرونا از جمله ممنوعیت چاپ نسخه کاغذی نشریات تا پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام داده است، اضافه کرد: درست است که این موضوع واکنش‌های مختلفی را در فضای حقیقی و مجازی برانگیخت اما خواه ناخواه چاپ نشریات به دلیل امکان آلودگی کاغذ به ویروس کرونا می‌بایست متوقف می‌شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به رعایت امر توقف چاپ نشریات در استان، بیان کرد: بسیاری از روزنامه‌های محلی نسخ خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

شریفی تاکید کرد: از آن‌جا که روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ضررهای بسیاری را متحمل شدند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با پیگیری‌های خود با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی جبران بخشی از ضرر این قشر است که از جمله  آن می‌توان به پیگیری پرداخت حق بیمه خبرنگاران و هنرمندان به مدت ۳ ماه اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha