• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99021007374
  • خبرنگار : 50059

تأکید آموزه‌های دینی بر فرهنگ مواسات و همدلی

تأکید آموزه‌های دینی بر فرهنگ مواسات و همدلی

ایسنا/قزوین دبیر قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان قزوین با تأکید بر اینکه در آموزه‌های دینی روی موضوع مواسات و مودت بسیار تأکید شده است، گفت: برای نهادینه شدن این فرهنگ لازم است نهادهای مختلف درگیر آن شده و دست‌به‌دست هم داده و مجدانه پای‌کار باشند.

حجت‌الاسلام حسن دهقان‌نژاد، دبیر قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر نگاهی به آموزه‌های دینی داشته باشیم متوجه می‌شویم که در خصوص موضوع مواسات و مودت احادیث و روایات بسیاری وجود دارد.

وی افزود: از جمله تأکیدات در این حوزه می‌توان به این حدیث پیامبر خدا (ص) اشاره کرد که چنین فرمودند: «به من ایمان نیاورده‏ است آن‌که شب را با شکم سیر بخوابد و همسایه‏‌اش گرسنه باشد»، همچنین امام علی(ع) در آخرین لحظات عمر بابرکت خویش تأکید داشتند: «الله، الله فی الایتام»، آن حضرت نسبت به اکرام ایتام تأکید داشتند، از این رو نباید این موضوع مورد کم‌توجهی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام دهقان‌نژاد تصریح کرد: این موضوع بسیار قابل توجه است و اگر در آموزه‌های دینی عمیق شده و آسیب‌شناسی نسبت به اقدامات انجام شود بی‌شک در دوران پساکرونا می‌توان در جهت نهادینه کردن فرهنگ مواسات و همدلی در جامعه قدم برداشت.

وی ادامه داد: باید در موضوع مواسات با جدیت ورود پیدا کرده و از سوی مسئولان نیز سیاست‌گذاری کلان در این زمینه انجام شود تا چشم‌انداز لازم برای آن ترسیم شود.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان قزوین با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و منابع بسیار در کشور وجود دارد که در کنار فعالیت جهادی می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند، بیان کرد: نهادهای مختلف وظیفه دارند در حوزه اشتغال جوانان قدم بگذارند و به‌صورت جهادی آسیب‌ها را رفع کنند.

وی عنوان کرد: براساس آموزه‌های دینی وظیفه مؤمنان و متقیان این است که نسبت به رفع نیاز همسایگان نیازمند خود اقدام کنند، همچنین برای نهادینه شدن این فرهنگ لازم است نهادهای مختلف درگیر آن شده و دست‌به‌دست هم داده و مجدانه پای‌کار باشند.

حجت‌الاسلام دهقان‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه در محلات مختلف مساجد به‌عنوان پایگاه محوری می‌توانند با رصد دقیق نسبت به شناسایی افراد آسیب‌دیده اقدام کنند، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ‌سازی جدی و دقیق برای مواسات انجام و نسبت به اولویت‌بندی و شناسایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه همت شود بی‌شک در آینده می‌توان شاهد برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در این حوزه برای حمایت از نیازمندان واقعی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha