• یکشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021409845

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی تشریح کرد؛

جزییات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

جزییات برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از آغاز ثبت‌نام در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد.

جعفر حسینی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم آغاز و تا ۱۶ خردادماه سال جاری از طریق  آدرس my.oghaf.ir ادامه دارد.

وی افزود: این مسابقات در 10 رشته؛ حفظ پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان ویژه برادران، دعاخوانی، همسرایی و هم‌خوانی قرآن کریم ویژه برادران و تفسیر عمومی قرآن برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه مرحله شهرستانی مسابقات از 24 خرداد تا  27 تیر ماه، مرحله استانی از 1 مرداد تا 21 شهریور و مرحله نهایی و مسابقات ملی قرآن کریم پاییز 99 برگزار می‌شود، بیان کرد: تفسیر نمونه یا صفوه التفاسیر از سوره مریم، منبع رشته تفسیر عمومی قرآن کریم در مرحله استانی و در مرحله کشوری نیز تفسیر سوره‌های مریم و طه خواهد بود .

حسینی با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی، همسرایی و هم‌خوانی مرحله شهرستانی ندارد و در دو مرحله مقدماتی(همزمان با مرحله استانی)  و نهایی(متمرکز ملی) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: داشتن حداقل سن 18 سال تمام و عدم اشتغال در مقاطع تحصیلی روزانه آموزش و پرورش یکی از شرایط  شرکت در این مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات، مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و برای استان خراسان رضوی، 9 منطقه جهت برگزاری این دوره از مسابقات تعیین شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی؛ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان خراسان رضوی گفت: زمان‌بندی مسابقات با ستاد ملی کرونا کاملا هماهنگ است و در صورت اعلام این ستاد امکان تغییر در زمان بندی اجرای مسابقات هم وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha