• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99022215521
  • خبرنگار : 50223

تاکید معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر رعایت فاصله گذاری هوشمند

تاکید معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر رعایت فاصله گذاری هوشمند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: الزامات سلامت محیط کار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر محمد مهدی بانشی، با تاکید بر رعایت فاصله گذاری هوشمند برای تحقق گام دوم مبارزه با کروناویروس افزود: الزامات سلامت محیط کار در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهارکرد: افراد در صورتی که علائم تنفسی مرتبط با کووید ۱۹ یا وجود تماس نزدیک با بیمار در بدو ورود به محل کار را دارند فرم خود اظهاری را تکمیل کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه از ادامه فعالیت شاغلین بیمار و مشکوک به بیماری‌های تنفسی ممانعت شود، خاطرنشان کرد: افراد مشکوک به بیماری به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

دکتر بانشی تصریح کرد: استفاده از وسایل حفاظت شخصی از جمله ماسک و دستکش برای افراد شاغل در محیط کار الزامی است، ضمن اینکه تدابیر لازم برای حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی با مشتریان اتخاذ شود.

وی ادامه داد: مواجهه‌ی چهره به چهره کاهش و فاصله یک تا دو متر(حداقل یک متر بین شاغلین و مشتریان) رعایت شود و سیستم تهویه مناسب پیش‌بینی یا پنجره محل کسب باز گذاشته شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ضرورت استفاده از محافظ یا شیلدهای محافظتی(پلاستیکی یا شیشه ای)برای میز صندوق دار، نوار نقاله متحرک یا پیشخوان فروش  بر ممنوع بودن دریافت وجه نقد تاکید و عنوان کرد: پرداخت ها ترجیحاً به صورت آنلاین یا با استفاده از آپ ها و یا کارتخوان کارت توسط مشتری و وارد نمودن رمز و مبلغ صرفاً توسط فروشنده باشد.

بانشی تاکید کرد: نیروهای خدماتی در هنگام نظافت از لباس حفاظتی، ماسک، چکمه و دستکش استفاده کنند و دستمال نظافت یکبار مصرف اختصاصی آغشته به مواد گند زدا برای تمیز کردن میز صندلی ابزار کار و  سایر وسایل به کار گرفته شود.

وی توصیه کرد: افراد در هنگام عطسه یا سرفه کردن دستمال کاغذی به همراه داشته باشند و در غیر اینصورت از قسمت داخل آرنج موقع عطسه و سرفه استفاده شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خودداری از تماس دست ها به چشم، بینی و دهان قبل از شستن و ضدعفونی کردن مورد توجه افراد باشد همچنین مواد گند زدا به مقدار کافی در محل کسب(بر پایه الکل جهت ضدعفونی دست متصدی و مشتریان) و (بر پایه الکل یا کلر جهت گندزدایی سطوح محل کار) تهیه شود.

بانشی اظهارکرد: در مکان های کسبی که امکان ایجاد صف وجود دارد باید محل توقف افراد با فاصله حداقل یک متر روی زمین مشخص شود و افراد از دست زدن غیر ضروری به اشیاء و کالاها خودداری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: افراد در صورت مشاهده هر گونه شکایت و یا پیشنهادی با سامانه رسیدگی به‌ شکایات مردمی ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha