• جمعه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99022618776
  • خبرنگار : 50311

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد بوم گردی در ساورز حمایت می شوند

متقاضیان سرمایه گذاری ایجاد بوم گردی در ساورز حمایت می شوند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه منطقه دشت لاله های واژگون ساورز چرام بهترین مکان برای ایجاد واحد های گردشگری، بوم گردی و کمپ عشایری است، گفت: به سرمایه گذارن ایجاد بومگردی در این منطقه تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.

"مجید صفائی" در سفر یک روزه خود از منطقه دشت لاله های واژگون ساورز، منطقه عشایری طسوج، بومگردی بخشایش و منطقه گردشگری آبشار المون بازدید کرد.
وی در بازدید از منطقه دشت لاله های واژگون ساورز چرام با بیان اینکه این منطقه بهترین مکان برای ایجاد واحد های گردشگری، بومگردی و کمپ عشایری است، افزود: به سرمایه گذارن ایجاد بومگردی در منطقه گردشگر پذیر ساورز تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دشت لاله‌های واژگون منطقه ساورز شهرستان چرام رویشگاه اصلی گونه‌ی گیاهی و یکی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
صفائی تصریح کرد: حدود ۲۰۰ هکتار از دشت لاله های واژگون منطقه گردشگر پذیر ساورز چرام توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

بیشترین صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بین مردم عشایر تولید میشود

وی ‌در بازدید از منطقه عشایری طسوج چرام با بیان اینکه مردم عشایر نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند، خاطرنشان کرد: بیشترین تولید صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در بین مردم عشایر است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:‌ آماده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای راه اندازی کارگاه های صنایع دستی در مناطق عشایری استان هستیم.
صفائی عنوان کرد:‌ تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی برای ایجاد اشتغال صنایع دستی از جمله تولید انواع گبه، جاجیم، گلیم و...برای مناطق عشایری پرداخت می شود.
وی بیان کرد: زنان عشایر منطقه طسوج برای استفاده از تسهیلات اشتغال زایی حوزه صنایع می توانند به نمایندگی این اداره کل در شهرستان چرام مراجعه‌ کنند.‌
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: منطقه طسوج در تابستانها که آب و هوای شهرستانهای کهگیلویه و چرام گرم است، به دلیل  آب و هوای معتدل سردسیری و همچنین وجود چندین نهر و رودخانه خروشان و باغ های انار، گردو، انجیر و انگور بهترین مکان برای زندگی است.
صفائی تصریح کرد: این محیط زیبا در فصل تابستان و ایام نوروز پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است که برای اطافت روان به این مکان مراجعه می کنند.

پرداخت ۲ میلیارد ریال تسهیلات به ایجاد بومگردی بخشایش در چرام

وی در بازدید از بومگردی بخشایش با بیان اینکه ایجاد بومگردی در مناطق روستایی گردشگر پذیر نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و درآمد زایی مردم دارد، افزود: راه اندازی بومگردی در مناطق گردشگری بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال زایی جوانان کهگیلویه و بویراحمد است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای ایجاد بومگردی بخشایش ۲ میلیارد ریال تسهیلات از محل اشتغال زایی روستایی و عشایری پرداخت شده است.
صفائی با بیان اینکه هم اکنون ۶ واحد بومگردی در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۱۵واحد بومگردی در تمام نقاط کهگیلویه و بویراحمد خواهد رسید.
وی در ادامه بازدید خود از مناطق گردشگری شهرستان چرام، از آبشار المون بازدید و ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه گردشگر پذیر را مورد بررسی قرار داد.
لازم به ذکر است آبشار الموندر ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان چرام و ۵۰کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد به ‌همراه کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری این اداره کل و رئیس میراث‌فرهنگی شهرستان چرام از مناطق عشایری گردشگر پذیر شهرستان چرام بازدید کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha