• دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99022921089

کارشناس هواشناسی:

از گرمای یزد کاسته می شود

از گرمای یزد کاسته می شود

ایسنا/یزد کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد از کاهش دما و احتمال بارش باران در برخی نقاط و نیز کاهش کیفیت هوای شهرهای شمالی استان طی روزهای آتی خبر داد.

«سید عباس میرحسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد وضعیت هوای استان در روزهای آتی، اظهار کرد: از بعد از ظهر فردا 30 اردیبهشت ماه شاهد افزایش ابر در برخی نقاط شمالی به همراه وزش باد شدید و گرد و خاک هستیم.

وی افزود: البته رگبار و رعد و برق به خصوص در ارتفاعات نیمه غربی استان نیز پیش بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت دمایی استان نیز اضافه کرد: از اواخر فردا با شمالی شدن جریانات، کاهش موقتی دما به خصوص در روز چهارشنبه با کاهش حدود 3 تا 5 درجه‌ای در استان روبرو خواهیم شد.

میرحسینی بافق با دمای 38 درجه و سبز دشت با دمای 12 درجه را به ترتیب گرمترین  وسردترین نقاط یزد در شبانه روز گذشته اعلام کرد و گفت: در این مدت، بیشینه دمای شهر یزد به ترتیب  34 درجه و کمینه دمای یزد نیز به ترتیب 18 درجه بود.

وی در ادامه به وضعیت بارش‌های استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نسبت به نرمال  سال گذشته حدود 30 درصد و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود یک درصد افزایش بارش داشتیم که البته این بارش‌ها موجب بروز روان آب نیز شده و به نظر می‌رسد نسبت به سال گذشته نیز موثرتر بوده‌ است.

کارشناس اداره کل هواشناسی یزد در پایان نیز از احتمال کاهش کیفیت هوای شهرستان‌های میبد و اردکان و نقاط شمالی استان در روزهای آتی خبر داد و متذکر شد: به علت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک احتمال کاهش کیفیت هوا در این نقاط وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha