• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99031106724

تغییر ساعت کار ادارات سیستان وبلوچستان جهت مدیریت مصرف برق در تابستان

تغییر ساعت کار ادارات سیستان وبلوچستان جهت مدیریت مصرف برق در تابستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان وبلوچستان گفت: با هدف مدیریت مصرف انرژی برق در دستگاه های اجرایی استان در ایام تابستان، تغییر ساعت کار ادارات در دست بررسی است.

سیده ثریا سیدزاده ۱۱ خردادماه در جلسه بررسی نحوه مدیریت مصرف انرژی برق در دستگاه های اجرایی استان در ایام تابستان؛ با بیان اینکه طبق اعلام نقشه های دمایی کشور و افزایش چشمگیر دما تا پایان شهریورماه، مصرف برق استان و کشور به بالاترین سطح خواهد رسید اظهار داشت: در صورت عدم صرفه جویی از محل تغییر ساعت کار ادارات و تجاوز از عدد پیک تعیین شده برای استان شرکت برق منطقه ای استان جهت جبران کمبود تولید برق ناچار به خاموشی خواهد بود که در این راستا پیشنهاد تغییر ساعت کار ادارات دولتی مطرح شده و در دست بررسی است.

وی تغییر ساعت کاری در پیک مصرف برق در دستگاه‌های اجرایی سطح استان بر اساس درخواست شرکت توزیع و به استناد مصوبه ی مورخ ۱۹/۳/۹۷ هیات وزیران درخصوص تغییر ساعت کاری در استان هایی که دمای هوا بالا است را با لحاظ سایر ملاحظات قانونی از جمله ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی و به دستگاه اجرایی ابلاغ خواهد نمود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستانموضوع برنامه‌ریزی مناسب توسط دستگاه‌های اجرایی برای کاهش مصرف برق در پیک تعیین شده را مورد تاکید قرار داد.

سید زاده به ایام درگیری شیوع ویروس کرونا و نیاز تامین به موقع برق بیمارستان های استان اشاره کرد و  افزود: باید مجموعه اقدامات اساسی به منظور کاهش تلفات مصرف برق در دستگاه به گونه ای تعریف شود که نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و مسؤولیت پذیری کارکنان در استفاده‌ی مناسب از این ظرفیت فراهم گردد.

‌وی لزوم پیگیری و بهره مندی از ظرفیت انرژی خورشیدی در دستگاه‌های اجرایی را در اجرای برنامه های بهره‌وری سال ۹۹ حایز اهمیت دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha