• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99032113625
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

توجه خانواده‌ها به آسیب اجتماعی جوانان کم شده است

توجه خانواده‌ها به آسیب اجتماعی جوانان کم شده است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان، به نقش خانواده‌ها در راستای آسیب اجتماعی اشاره کرد و گفت: متأسفانه نقش خانواده‌ها در جلوگیری از آسیب اجتماعی ازجمله رفتن به قلیان سراها، مصرف سیگار بسیار کمرنگ شده و کمتر در این زمینه به فرزندان خود توجه می‌کنند.

بهمن مرادنیا امروز(21 خرداد) در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سال 99، با اشاره به اینکه دولت متولی اول و آخر اشتغال جوانان نیست، اظهار کرد: افراد جامعه باید این ذهنیت را تغییر بدهند و تنها به دنبال شغل و درآمد دولتی نباشند و از بخش خصوصی نیز کمک بگیرند.

وی به نقش خانواده‌ها در راستای آسیب اجتماعی اشاره کرد و افزود: متأسفانه نقش خانواده‌ها در آسیب اجتماعی ازجمله رفتن به قلیان سراها، مصرف سیگار بسیار کمرنگ شده و کمتر در این زمینه به فرزندان خود توجه می‌کنند.

استاندار کردستان، به ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش مهارت‌آموزی اشاره و بیان کرد: جوانان جویای کار اگر به دنبال شغل و فعالیت هستند می‌توانند از ظرفیت این دستگاه استفاده و در بازار و بخش خصوصی فعالیت داشته و نیازی به کار دولتی نداشته باشند.

مرادنیا ذکر کرد: اگر توجه به تجربه کشورهای توسعه‌یافته را داشته باشیم خواهیم دید همه جوانان تنها کار دولتی را انجام نمی‌دهند و در بخش‌های خصوصی درآمدزایی می‌کنند.

وی با اشاره به اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در تابستان، عنوان کرد: باید دستگاه‌های مختلف مرتبط ازجمله سازمان ورزش و جوانان، آموزش‌وپرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی کنند.

استاندار کردستان، گفت: همچنین جوانان می‌توانند با ثبت‌نام در سازمان فنی حرفه‌ای دوره‌های آموزش مهارت‌آموزی را یاد بگیرند و در بازار کسب درآمد کنند.

مرادنیا افزود: استان کردستان نیز ازنظر فضا و اماکن ورزشی در شهرستان‌ها و روستاها، استان 29 در کشور بوده و هم‌اکنون نیز در رده 13 کشور قرار دارد و این نیز می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای اوقات فراغت جوانان به‌حساب بیاید.

وی نیز خواستار اماکن ورزشی در محلات حاشیه و اقشار کم‌درآمد جامعه شد که آن ها نیز بتوانند از آسیب اجتماعی به دور باشند.

بهرام نصراللهی زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، با اشاره به اینکه بی‌تحرکی جوانان نگران‌کننده است، گفت: استفاده از شبکه‌های اجتماعی و موسیقی که ساعت‌های جوانان بی‌تحرک می‌مانند می‌توانند خطر جدی به دنبال داشته باشد چراکه جوانان پر از هیجان و روحیه شورونشاط دارند.

وی از ساخت و بهره‌برداری سینما سقز خبر داد و ذکر کرد: امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، با اشاره به اشتغال جوانان در بازار کار، پیشنهاد داد که می‌توانیم با کمک دستگاه‌های دولتی فراخوان برگزاری دوره‌های آموزش تعمیر موبایل را آغاز کنیم که جوانان بتوانند بعد از آموزش در بازار مشغول به کار شوند.

چیا سهراب نژاد رئیس جهاد دانشگاهی کردستان، در بحث اشتغال جوانان، گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی کامل در دارد که دوره‌های آموزشی را برای کسب اشتغال جوانان فراهم کند.

وی عنوان کرد: کسب‌وکار اینترنتی، پرورش گل و گیاه، چرم‌دوزی، پوشاک و غیره ازجمله دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی است که افراد بعد از آموزش می توانند اشتغال را ایجاد کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان، به تولید ماسک نیز اشاره و ذکر کرد: از اوایل شیوع کرونا در استان تاکنون جهاد دانشگاهی توسط افراد آموزش‌دیده توانست به تولید ماسک بپردازد و در ادارات توزیع کند.

سهراب نژاد همچنین از فضای  گلخانه توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و خواستار فراهم کردن تجهیزات آن شد که جوانان بتوانند در پرورش گل و گیاه آموزش ببیند و در این زمینه ایجاد کسب درآمد کنند.

گلاویژ فتاحی معاون امور جوانان در استان نیز به گزارش و نظرسنجی جوانان در راستای اوقات فراغت پرداخت و خواستار مهیا کردن مکان های تفریحی برای جوانان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha