• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99032717636
  • خبرنگار : 50147

نقشه راهی برای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده

نقشه راهی برای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده

ایسنا/بوشهر رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در مباحثی چون توسعه آموزش، آسیب های اجتماعی و تسهیلات و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کار کرده تا نقشه راه و برنامه ای برای کارهای پژوهشی و اجرایی آینده با هدف بهبود و ارتقاء وضعیت زنان و خانواده باشد.

علی احمدی‌زاده در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر عنوان کرد: امروز آیین رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر که توسط جهاد دانشگاهی بوشهر تدوین شده است با حضور ویدئو کنفرانسی معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس جمهور برگزار شد.

وی افزود: این سند کار یک ساله ای بود که توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی در استان و تیم راهبری پروژه اتفاق افتاد، سندی جامع که آمار و اطلاعات ۱۰ شهرستان و شاخص های کمی و کیفی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است که در آینده و بر مبنای این سند یک اطلس برای وضعیت زنان در قالب حدود ۲۰ شاخص طراحی و تدوین خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارفرمای این طرح دفتر امور بانوان استانداری بوده و جهاد دانشگاهی استان بوشهر اجرای آن را بر عهده داشته است.

به گزارش ایسنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: سند مذکور در مباحث توسعه آموزش، آسیب های اجتماعی، تسهیلات و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مواردی چون طلاق و دیگر شاخص ها کار کرده و ان شالله پروژه هایی تعریف شده که در آینده نقشه راه و برنامه ای برای انجام کارهای پژوهشی و اجرایی با هدف بهبود و ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در استان بوشهر است.

احمدی‌زاده تصریح کرد: این سند به راهکارهای حمایت از زنان و خانواده ها، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، توسعه آموزش و مهارت های متناسب با بازار کار برای بانوان و ده ها مورد دیگر همچون تقویت حضور زنان تحصیلکرده در بازار کار و افزایش آگاهی و توانمندسازی زنان اشاره دارد که این موارد محورهای اصلی این سند بوده و سند بر اساس آن تنظیم شده است.

وی یادآور شد: کارآفرینی زنان خاص مانند زنان سرپرست خانوار در کنار توانمندسازی دختران و زنان برای ایفای نقش های تاثیرگذار اجتماعی و سیاسی از دیگر اولویت هایی هستند که در استان بوشهر باید به طور ویژه به آن پرداخته شود.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر اظهار کرد: امیدوارم این سند موجب شود در زمینه عدالت جنسیتی با شاخص های تعریف شده و برنامه ریزی علمی و دقیق و با شناخت اولویت های محلی و منطقه ای حرکت رو به رشدی داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: در پایان لازم می‌دانم که از حمایت های استاندار محترم، معاون محترم سیاسی و مدیرکل امور بانوان استانداری، فرمانداران محترم، و مدیران دستگاه های اجرایی که این نهاد علمی را در تدوین سند کاربردی کردند و همچنین از تیم علمی پروژه دکتر صفری، دکتر کهزادی، دکتر احمدی، و دکتر پرویز و بقیه همکاران محترم دست اندرکار تقدیر و تشکر می کنم.

به گزارش ایسنا، سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر در جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، استاندار بوشهر و جمعی از مدیران استانی به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha