• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99033119899
  • خبرنگار : 50311

استاندار:

تجمعات عروسی و عزا نقطه آسیب‌پذیر کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با کروناست

تجمعات عروسی و عزا نقطه آسیب‌پذیر کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با کروناست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجمعات انسانی بستر شیوع ویروس کرونا است، گفت: با توجه به جدی بودن خطر کرونا انتظار می رود مردم از حضور در تجمعات مانند عروسی ‌ها و مجالس ترحیم خوداری کرده تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

"حسین کلانتری" در پنجاه و هفتمین نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا ضمن گرامیداشت شهادت مجاهد نستوه و رزمنده خستگی‌ ناپذیر شهید دکتر مصطفی چمران، افزود: شهید چمران الگویی برای انسان هایی است که می خواهند با روحیه انقلابی در مسیر اهل بیت قرار بگیرند.

وی ضمن تسلیت درگذشت "البرز زارعی" کوهنورد فداکار هم استانی که در اطفای حریق جنگل های دیل شهرستان گچساران جان خود را از دست داد، تصریح کرد: این طبیعت دوست ایثارگر با از خودگذشتگی جان خود را فدای طبیعت زاگرس کرد و برای همیشه در یادها ماندگار خواهد بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۲۳۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان مبتلا شدند، اظهار کرد: آمار فوتی‌ های ما ۱۲ نفر و بیماران بدحال بستری در آی سی یو ۴ نفر هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ های مرجع استان بستری هستند، عنوان کرد: در وضعیت خطرناک بیماری کرونا هستیم و هنوز پیک بیماری را تجربه نکردیم.

کلانتری با بیان اینکه میانگین ابتلا به کرونا در کشور از هر ۱۰۰ هزار نفر،  ۲۳۹ نفر و در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۷۵ نفر است، خاطرنشان کرد: میانگین میزان مرگ در اثر ویروس کرونا از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۱.۲ نفر و در استان کهگیلویه و بویراحمد از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱.۷ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه مراسمات و تجمعات عروسی نقطه آسیب ما است خواستار همراهی مردم و رعایت دستورالعمل ‌ها و پروتکل‌های بهداشتی شد و ضمن انتقاد از برگزاری گسترده مراسمات در استان، ادامه داد: کلیپی برای من ارسال شد که مراسم تشییع جنازه شبیه یک مراسم راهپیمایی بود؛ تشییع جنازه‌ ها، ترحیم ‌ها و عروسی ها سه نقطه آسیب‌ پذیر در کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دلیلی ندارد در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) عده‌ای در تفرجگاه‌ ها تجمع کنند و جشن برگزار کنند و باید حرمت این ایام حفظ شود.

کلانتری با اشاره به اینکه از مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی با مشارکت مردم عبور کردیم، افزود: در مرحله دوم فاصله گذاری هوشمند فعال شدن واحدهای اداری، تولیدی و صنفی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است و در کشور فعالیت و حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید باشد.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌ ها کماکان در یاسوج و سی ‌سخت برقرار است، اظهارکرد: مسئولیت این موضوعات را می‌ پذیرم اما مشکل اصلی شرکت مردم در تجمعات است که باید چاره اندیشی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری حضوری امتحانات پایه‌ های نهم و دوازدهم یک تصمیم ملی است و هیچ استانی حق مداخله ندارد، تصریح کرد: دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات هستند که این موضوع باید بررسی شود و دانشگاه نامه‌ ای به دانشگاه مادر ارسال کند و درخواستی برای غیرحضوری برگزار شدن امتحانات داشته باشد ما هم این موضوع را پیگیری می‌ کنیم.

کلانتری با بیان اینکه همچنان باید با کرونا زندگی کنیم، عنوان کرد: با قاطعیت از نصب هرگونه چادر در پارک ها و تفرجگاه ها جلوگیری  شود و در خصوص جان مردم با کسی شوخی نداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: ۴ ماه از بیماری کرونا گذشته برخی‌ ها فکر می ‌کنند کرونا تمام شده اما بیماری وارد مرحله خطرناک تری شده است و مردم باید رعایت کنند.

کلانتری با توجه به شیوع بیشتر این بیماری در شهرستان بویراحمد به نسبت سایر شهرستان ها، گفت: باتوجه به جمعیت مرکز استان باید تدابیر ویژه ای برای شهرستان بویراحمد اندیشیده شود.

وی خواستار نظارت تیم های بازرسی بر فعالیت اصناف و مطب های پزشکی شد و افزود: واحدهای که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده مورد تشویق قرار بگیرند و پس از تذکر به واحدهای متخلف در صورت تکرار نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مردم، تصریح کرد: تنها راه مقابله با این دشمن غیرقابل رویت رعایت پروتکل های بهداشتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha