• چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99040403467
  • منبع : نمایندگی زنجان

در نشست خبری ثبت اسناد و املاک عنوان شد

قربانی کردن امنیت اموال به پای یارانه و مالیات

قربانی کردن امنیت اموال به پای یارانه و مالیات

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان گفت: مردم از اهمیت دریافت سند آگاهی ندارند و برای فرار از مالیات و ترس از قطع شدن یارانه، به دریافت سند اهمیتی نمی‌دهند.

نادر ناصری‌آذر ظهر امروز (۴ تیرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: توسعه ثبت رسمی در کشور و تثبیت و حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقای نظم حقوقی، کاهش دعاوی و استفاده حداکثری از فن‌آوری‌های نوین جهت افزایش ارایه خدمات ثبتی به نحو غیرحضوری، از اهداف بنیادین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی حفظ اموال ملت در کنار حفظ جان آن‌ها را مهم خواند و افزود: ایجاد تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبتی به ذی‌نفعان و کاهش مراجعات حضوری، شفاف‌سازی و تثبیت حدود و اطلاعات مالکیت‌ها، شفاف‌سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی، ارتقای نظارت، بازرسی و پاسخ‌گویی و بازنگری و اصلاح قوانین، مقررات و استانداردسازی رویه‌ها، از اهم سیاست‌های این سازمان است.

این مسئول با اشاره به اینکه اولویت‌های این سازمان در سال‌جاری مبارزه با فساد، طرح تک‌برگی کردن اسناد دفترچه‌ای، سامانه شمیم و طرح کاداستر و نیز اجرای اسناد رسمی خصوصا وصول مطالبات است، تصریح کرد: در سندهای تک‌برگی به دلیل وجود نقشه با مختصات جغرافیایی محل وقوع، تشخیص موقعیت ملک به راحتی انجام می‌شود و امکان جعل اسناد به صفر می‌رسد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه این استان در تعویض اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی جزو استان‌های آخر است، عنوان کرد: برخی از مردم برای اینکه در هنگام فروش ملک مالیات نپردازند و نیز از ترس قطع شدن یارانه برای دریافت سند اقدام نمی‌کنند؛ در حالی که داشتن سند بر ارزش ملک و زمین آن‌ها می‌افزاید و سرمایه‌گذاری اقتصادی و اخذ وام به سند نیاز دارد.

وی در مورد طرح شمیم نیز ابراز کرد: از مزایای طرح شمیم، ایجاد شبکه ملی نقشه‌برداری است که از این پس همه ارگان‌ها و سازمان‌ها می‌توانند به جهت دقت بالای سیستم با ارتباط با این شبکه نقشه دقیق تهیه کنند و از اهداف عمومی آن کارهای مطالعاتی ژئودینامیکی، زمین‌شناسی میکروژئودوی و مطالعات جابه‌جایی گسل، سدها و سازه‌های بزرگ است.

ناصری‌آذر با اشاره به اینکه تثبیت موقعیت املاک در کاداستر دقیق‌تر و صحیح‌تر و باعث جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می‌شود، اظهار کرد: از مزایای دیگر این روش، استفاده از آن در مواقع بحران از جمله سیل، زلزله و جنگ است که با از بین رفتن حدفاصل بین املاک و پلاک‌های ثبتی، می‌توان از اطلاعات و مختصات دقیق و مطمئن روش فوق، حدفاصل و موقعیت املاک را با دقت بسیار بالایی احیا و از هرگونه تضییع حقی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ درصد از کل استان زنجان کاداستر شده است، بیان کرد: استقبال خوبی از طرف ارگان‌های دولتی در این طرح انجام نشده و فقط امور اراضی با عملکرد خوب در سه سال متوالی در رفع تداخلات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین ۶۰ درصد از اراضی استان زنجان ملی بوده و طرح کاداستر در ۹ درصد آن تحقق یافته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از دعاوی حقوقی به بخش تداخلات و اسناد مربوط می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ۱۲۰ پلاک اصلی رفع تداخل شده و استان زنجان در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha