• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99040906819
  • خبرنگار : 50167

فرماندار زنجان:

با تغییر در سبک زندگی سلامتی خود را تضمین کنیم

با تغییر در سبک زندگی سلامتی خود را تضمین کنیم

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با تغییر در سبک زندگی، سلامتی خود را تضمین کنیم.

رضا عسگری در گفت‌وگو ایسنا، با اشاره به اینکه افراد با تغییر در سبک زندگی، می‌توانند سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند، اظهار کرد: در حال حاضر سبک زندگی افراد باید بر مبنای تهدیدی که بیماری کرونا برای آنان دارد باشد، به طوری‌که باید سبک زندگی و برگزاری جشن‌ها، عروسی و مهمانی‌ها به تعویق بیافتد و با رویکرد مقابله با این بیماری تنظیم شود.

وی با بیان اینکه با تغییر در سبک زندگی هزینه‌های مقابله با بیماری کرونا به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: اکنون هزینه‌های سرسام‌آوری برای پیشگیری و درمان این بیماری در حال پرداخت است که بخشی از آن نیز غیرقابل جبران است. به عنوان مثال پزشکان و متخصصانی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و پرستارانی که به این بیماری آلوده شده‌اند و یا سرمایه انسانی در هر طبقه اجتماعی که فقدان آن برای هر کشوری غیرقابل جبران خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه همه افراد باید تلاش کنند تا هزینه‌های مقابله با بیماری کرونا را با خودمراقبتی کاهش دهند، تصریح کرد: خودمراقبتی صرفا بحث رعایت نکات بهداشتی نیست، بلکه باید در جایی، قدرت نه گفتن برای حضور نداشتن در مراسم را داشته باشیم و اینکه بتوانیم روابط اجتماعی خود را به نحوی تنظیم کرده و بتوانیم روابط و فعالیت‌های اجتماعی خود را داشته باشیم تا کمترین تهدید متوجه خود و اطرافیانمان باشد.

فرماندار زنجان، با بیان اینکه از پویش‌های مردمی و کسانیکه در حوزه‌های اجتماعی در استان در حال فعالیت هستند، درخواست می‌کنم از باب امر به معروف و مسئولیت اجتماعی به بیماری کرونا نگاه کرده و با افرادی که رفتارهای پرخطر دارند صحبت کنند، ادامه داد: خوشبختانه در زنجان پویش‌های مردمی گسترده‌ای پس از بروز بیماری کرونا شکل گرفت که شاید استان زنجان در استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این بیماری در کشور پیش‌رو باشد.

عسگری، با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مشارکت مردمی برای اطلاع و جلوگیری از برگزاری مراسم در استان، اظهار کرد: اگر مشارکت مردمی نباشد، قطعا نمی‌توانیم اقدام موثری در این حوزه داشته باشیم، زیرا این مراکز غیررسمی بوده و پراکندگی بسیاری دارند و مطمئنا کمک گروه‌ها و فعالان مرجع اجتماعی در مدیریت فضای بهوجود آمده موثر خواهد بود. از طرفی، خود مردم نیز نباید تعارف داشته باشند و به دعوت به مراسم نه بگویند، زیرا خود و خانواده‌شان در معرض خطر جدی هستند و امیدواریم کار به جایی نرسد که علی‌رغم میل باطنی با این افراد برخورد قضایی داشته باشیم.

وی افزود: دامنه تهدیدها و خطراتی که از جانب برگزارکنندگان مراسم به سلامتی مردم وارد می‌شود، تبعات حقوقی و قضایی سنگینی برای افراد خواهد داشت؛ به‌طوری‌که اگر پرونده در اماکن قضایی به عنوان اقدام علیه سلامت عمومی مردم مطرح شود، تبعات سنگینی برای آنان خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی استان و رسانه‌های فعال، نقش پررنگی در ارتقاء سواد سلامت مردم دارند، تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ارتقاء سواد سلامت مردم استفاده شده است که خوشبختانه در عرصه اطلاع‌رسانی در استان مشکلی نداریم.

فرماندار زنجان، با بیان اینکه اکنون براساس الگوهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا عامل انسان به انسان در مواجه‌های فردی بوده است، در حالی که در گذشته، ما نگران انتقال بیماری کرونا از طرق سطوح آلوده به افراد بوده‌ایم، ادامه داد: ابتلا به ویروس کرونا از طریق اجسام و سطوح نسبت به گذشته کاهش یافته و شرایط بهداشت محیط نیز مطلوب‌تر شده است.

عسگری با بیان اینکه اکنون تهدید جدی در این شرایط، بی‌تفاوتی مردم نسبت به بیماری کرونا است که مردم باید رعایت کرده و صبور باشند تا از این مقطع عبور کنیم، خاطرنشان کرد: قابل ذکر است در صورت بررسی دانشگاه علوم پزشکی استان و اعلام نیاز به ضدعفونی کردن اماکن نیاز به حضور پویش‌های مردمی باشد این اقدام صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha