• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99041813779
  • خبرنگار : 50044

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد

صدور ۱۵۰هزار نسخه الکترونیکی در گیلان

صدور ۱۵۰هزار نسخه الکترونیکی در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی از ابتدای طرح نسخه نویسی الکترونیک در گیلان صادر شده است و فقط در تیرماه سالجاری بیش از ۳۳ هزار نسخه الکترونیک در استان تولید شده است.

جمشید محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در گیلان اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیکی از طرح های بسیار مهمی است که در سال ۹۹ بصورت جدی در استان پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنترل هزینه های زائد و غیر ضرور سلامت، یکی از دغدغه های متولیان نظام سلامت کشور بوده است که انتظار می رود با اجرای طرح نسخه الکترونیکی، به سرانجام برسد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تهیه بانک اطلاعاتی برای شرکای کاری، استحقاق سنجی، راه اندازی و رسیدگی اسناد الکترونیک در مراکز دانشگاهی و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را از طرح های اجرا شده در بیمه سلامت استان بیان کرد.

راه اندازی و رسیدگی اسناد الکترونیک در ۱۰۰ درصد بیمارستان های دولتی و دانشگاهی

محمدی با بیان اینکه در۱۰۰ درصد بیمارستان های دولتی و دانشگاهی استان طرح راه اندازی و رسیدگی اسناد الکترونیک به اجرا درآمده است گفت: همچنین در هفت بیمارستان خصوصی نیز این سامانه راه اندازی شده است و امیدواریم تا آذرماه این طرح در تمام بیمارستان های خصوصی استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نسخه نویسی، نسخه پیچی و رسیدگی الکترونیک اسناد پزشکی بیماران، از طرح های بسیار مهم در کشور و به طبع آن در استان است افزود: گیلان؛ رتبه سوم نسخه نویسی الکترونیکی و ششم نسخه پیچی الکترونیکی را در کشور دارد.

سرعت عمل در ارائه خدمت از مزایایی اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی است

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک از اهداف سازمان های سلامت محور است یادآور شد: یکپارچه سازی و شفاف سازی، سرعت عمل در ارائه خدمت از مزایایی اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی است.

محمدی با تاکید بر اینکه در سامانه نسخه نویسی قواعد بیمه‌گری، هم پوشانی، احراز هویت و اعتبار بیمه کنترل و متعاقب آن از طریق درگاه مورد نظر، نسخه پزشک تجویز می‌شود گفت: به این ترتیب بیمه شده با توجه به مورد تجویز شده در سامانه می‌تواند به داروخانه، آزمایشگاه یا دیگر مراکز تشخیصی و درمانی مراجعه و خدمات دریافت کند.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی از ابتدای طرح نسخه نویسی الکترونیک در گیلان صادر شده است و فقط در تیرماه سالجاری بیش از ۳۳ هزار نسخه الکترونیک در استان تولید شده است.

محمدی با بیان اینکه۹۵۹ مطب معادل ۷۵ درصد مطب ها در استان در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک فعال هستند گفت: ۸۵ درصد داروخانه های گیلان نیز در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان اضافه کرد: بالای ۹۰ درصد مراکز تصویربرداری استان نیز در طرح نسخه نویسی الکترونیک مشارکت داشتند.

محمدی با تاکید بر اینکه رفتن به سمت دولت الکترونیک منجر به ارائه خدمات بهتر به مردم خواهد بود یادآور شد: رسانه ها می توانند در تحقق ۱۰۰ درصدی این طرح یاریگر بیمه سلامت باشند.

به گزارش ایسنا؛ ۳۳۰داروخانه و ۶۰ رادیولوژی در استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha