• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99042216051
  • خبرنگار : 50145

سالانه بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای مددجویان ماکو هزینه می شود

سالانه بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای مددجویان ماکو هزینه می شود

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کمیته امداد ماکو گفت: سالانه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان برای جمعیت تحت پوشش کمیته امداد ماکو هزینه می شود.

محمد محمدنژاد در گفت و گو با ایسنا، با تاکید براینکه این اداره ۱۶۵۷ خانوار مددجو با جمعیت ۳۰۷۶ نفر را تحت پوشش کامل قرار داده است، افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی تعداد ۹۱۲ خانوار با جمعیت ۲۶۶۴ نفر در قالب تبصره ۱۴ تحت پوشش موقت امداد قرار گرفته اند.

وی با اشاره به تعداد کل پرونده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی ماکو تصریح کرد: کل پرونده های تحت حمایت ۲۵۶۹ خانواده با جمعیت ۵۷۴۰ نفر است که برای این خانواده ها مبلغ کل ماهیانه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان یارانه، مستمری و افزایش مستمری پرداخت می شود و در کل سالانه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان ارزش ریالی خدمات ارائه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو با اشاره به اینکه ارزش ریالی خدمات ارائه شده در سال ۹۸ در سر فصل های اشتغال، وام قرض الحسنه، مشارکتهای مردمی، فرهنگی، مستمری، احداث مسکن، جهیزیه، درمانی و موردی مبلغ ۲۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده است، افزود: رویکرد جدید کمیته امداد توانمندسازی، با محوریت اشتغال است لذا در این راستا در سال ۹۸ با اجرای تعداد ۱۸۰ طرح اشتغال مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سرفصل های دامداری، کشاورزی سنتی و صنعتی و قالیبافی هزینه شده است.

محمدنژاد با اشاره به خدمات کمیته امداد در حوزه عمران نیز گفت: در این حوزه ۱۸ واحد مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان با مساعدت سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، احداث و تحویل مددجویان شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ماکو با اشاره به انعقاد توافقنامه مسکن محرومین مابین کمیته امداد امام و منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در سال گذشته تاکید کرد: این تفاهم نامه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان امضاء شده و در این راستا تعداد ۴۱ واحد مسکن روستایی احداث و تحویل شد.

محمد نژاد با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال یک درصد درآمد حاصل از عوارض حاصلِ بر سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو برای کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافته است، افزود: در سال های ۹۶، ۹۷، ۹۸ مبلغ ۷۳۷ میلیون تومان (جمعاً ۵۱۳ میلیون تومان سهم کمیته امداد و ۲۲۱ میلیون تومان سهم بهزیستی از طرف سازمان منطقه آزاد واریز خزانه شده است) که این مبلغ برای حوزه اشتغال سه شهرستان (شوط، پلدشت و ماکو) هزینه خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات کمیته امداد در زمان شیوع ویروس کرونا برای افرادی که در پی شیوع این ویروس دچار مشکل معیشتی شده اند، گفت: با تشکیل جلسه فوری در ستاد پیشگیری بیماری کرونا، بانک اطلاعات نیازمندان به تعداد ۶۳۰۰ خانوار جهت برنامه ریزی برای تهیه سبد کالا به دور از هرگونه موازی‌کاری تشکیل گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha