• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99042418300

آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد سیستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران بومی استان آمادگی دارند ۱۰۰۰میلیارد تومان در منطقه آزاد سیستان سرمایه گذاری کنند.

احمدعلی موهبتی در دیدار با ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن ارایه گزارشی از روند توسعه و تحولات استان و خدمات شتابان در جهت پیشرفت و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی استان، به تعامل خوب بخش های دولتی و خصوصی و نهادها و موسسات مالی بزرگ اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بومی استان در راستای ایجاد منطقه آزاد سیستان و با هدف کاهش فشار بر بودجه دولت، آمادگی خود را برای ۱۰۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری اعلام کرده اند.

موهبتی گفت: منطقه آزاد سیستان  علاوه بر تاثیر در استان، فرصت ارزشمندی برای جذب سرمایه های خارجی منطقه است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین اشتغال پایدار برای ماندگاری مردم منطقه و جلوگیری از مهاجرت و حرکت های جمعیتی نظیر دهه‌های گذشته، گفت: باید تدابیری اتخاذ کنیم که ضامن معیشت مردم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با اشاره به شناخت خود از استان و بازدید حضوری از مناطق مختلف استان، گفت : باید برنامه ریزی درست انجام شود که دوباره شاهد حرکت‌های گسترده جمعیت نظیر آنچه پیش از انقلاب رخ داده نباشیم.

وی با اشاره به قابلیت های فراوان سواحل جنوب، گفت: متاسفانه استعداد و ظرفیت های این سواحل مورد غفلت واقع شده ولی رهبر انقلاب چون خود در آن استان بودند و اشراف و شناخت داشتند، استان را هم گنج می‌دانند و هم نعمت، و باید این عنایت و توجه‌شان، باعث برداشته شدن گام‌های ارزشمند در بهره مندی کشور از این نعمت عظیم گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ساحل مکران برای ما بهترین سرمایه است و باید تلاش کنیم طرح ها در توسعه این سواحل به نتیجه کامل برسد. 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد سیستان می تواند در حصول به این هدف و تامین اشتغال پایدار و رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه در تکمیل طرح های توسعه سواحل جنوب، موثر و مفید باشد گفت: قطعاً از  طرح منطقه آزاد سیستان حمایت می کنم.

ناطق نوری، با اشاره به گزارش استاندار، به نقش و همکاری هر چه بیش تر خیرین در توسعه استان تاکید کرد و گفت؛ همه باید با همان روحیه جهادی در پیشرفت استان کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha