• چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99042518652
  • خبرنگار : 50237

افزایش جمعیت وحوش همدان

افزایش جمعیت وحوش همدان

ایسنا/همدان رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طبق سرشماری انجام شده در تیرماه مشخص شد که جمعیت پستانداران شاخص همدان مانند میش،قوچ،کل و بز رو به افزایش است.

مجید شعبانلو در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش جمعیت وحوش استان همدان طبق سرشماری تابستانه خبرداد و اظهار کرد:سرشماری وحوش از دوم تا هفدهم تیرماه در مناطق حفاظت شده خانگرمز، لشگردر، گلپرآباد، ملوسان، آلمابلاغ و شراء استان همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و ۱۲ منطقه شکار ممنوع است افزود:سرشماری تابستانه گونه های شاخص پستانداران با حضور تیم هایی از اداره کل محیط زیست استان،محیط زیست شهرستان‌ها، محیط بانان، گروه‌های مردم نهاد و علاقمندان محیط زیست طی دوهفته انجام شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه طی فرآیند سرشماری گونه های شاخص پستانداران از جمله قوچ،میش،کل و بز شمارش شدند عنوان کرد:افزایش بارش باران در ۲ سال گذشته،بهبود پوشش گیاهی و شرایط مراتع،افزایش آب دهی چشمه ها،عملکرد خوب مسئولان و محیط بانان ،جلوگیری از شکارغیرمجاز از عوامل موثر در بالارفتن جمعیت وحوش استان به شمار می روند.

شعبانلو با بیان اینکه نتایج این سرشماری در تصمیم گیری های حفاظت از مناطق تحت مدیریت موثر خواهد بود گفت:این سرشماری با هدف تعیین نرخ زادآوری و موالید در فصل بهار ،برآورد جمعیت پستانداران شاخص و بهبود مدیریت زیستی انجام می شود و این سرشماری نشان داد نرخ موالید خوب و روبه افزایش بوده و مهاجرت معکس نیز انجام نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مناسب مناطق از نظر پوشش گیاهی و آب های جاری از مهاجرت گونه های جانوری جلوگیری کرده است عنوان کرد:سرشماری پستانداران شاخص در تیرماه و آخرین ماه فصل پاییز صورت می گیرد که به دلیل محدودیت تجهیزات و امکانات این سرشماری صرفا برای گونه های میش و قوچ،کل و بز انجام می شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت:در اوایل فصل زمستان نیز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان همدان انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha