• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99042820949
  • خبرنگار : 50088

مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی:

فراهم کردن زیر ساخت‌ها در مبادی مرزی باعث توسعه اقتصادی کشور می‌شود

فراهم کردن زیر ساخت‌ها در مبادی مرزی باعث توسعه اقتصادی کشور می‌شود
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: رونق زیر ساخت‌ها در مبادی مرزی سبب توسعه اقتصادی، افزایش صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد.

حسین شرافتی‌راد در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی سالن چند منظوره در مرز دوغارون طی گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سایت جدید مسافربری دوغارون با هدف تسریع در امور مسافران ورودی و خروجی مدت‌هاست در مراحل پیگیری بوده و پس از انجام اقدامات اولیه و دستور استاندار خراسان رضوی، فاز اول این سالن چند منظوره ۲۶ تیر ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ خورد.

وی ادامه داد: این سالن چند منظوره در مساحت ۱۷۲۸ متر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و با ارائه خدمات بالا کمک موثری به تسریع حمل و نقل کالا، ترانزیت و عبور و مرور مسافران مرزی خواهد کرد.

شرافتی‌راد بیان کرد: مرز دوغارون مهمترین دروازه زمینی رسمی در شرق کشور به شمار می‌رود که روزانه بالغ بر هزاران دستگاه خودروی ترانزیت و بیش از چهار هزار نفر مسافر از این گذرگاه عبور می‌کنند، اما ورودی این معبر چشم انداز زیبایی ندارد که نیازمند بهسازی و رسیدگی است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این سالن چند منظوره یکی از مطالبات قدیمی فعالان اقتصادی در این معبر رسمی است که اکنون با این اقدام بخشی از زیر ساخت‌ها در نقطه صفر مرزی ساماندهی خواهد شد، از همه مهمتر ورودی کشور از سمت افغانستان شکل و شمایل بهتری به خود خواهد گرفت و این اقدام سکویی برای رشد اقتصادی و افزایش صادرات در این منطقه خواهد شد.

مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: در فاز نخست این طرح تخریب بناهای معارض با پیگیری‌های مدیرکل راهداری استان، فرماندار و مسوولین مرزی شهرستان انجام و تا پایان هفته جاری به اتمام می‌رسد و زمین پروژه به طور کامل تسطیح و آماده خواهد شد و سپس مناقصه برای احداث این سالن به مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر مربع آغاز می‌شود.

وی مطرح کرد: طراحی و احداث این سالن به دلیل حجم زیاد تردد مسافران به ویژه در ایام سفر اربعین زائران افغانستانی از مرز دوغارون و ظرفیت کم سالن مسافری موجود در پایانه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha