• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99050100856

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

ارائه خدمات "تله آی سی یو" به صورت پایلوت در شیراز

ارائه خدمات "تله آی سی یو" به صورت پایلوت در شیراز
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه خدمات "تله آی سی یو" به صورت پایلوت در شیراز خبر داد و گفت: بخش های ویژه بیمارستان‌ها نقش حیاتی در میزان مرگ و میر دارد و یکی از راه‌های کاهش مرگ ارائه خدمات به صورت تله آی سی یو است.

قاسم جان بابایی عصر چهارشنبه اول مرداد در جمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: اساتید بنامی در کشور و شیراز وجود دارند که می توانند به شهرستان ها خدمات مشاوره ای ارائه دهند.

او افزود: در حال حاضر ممکن است پزشکان فوق تخصص در محیط امکان حضور نداشته باشند، لذا امروز بهترین فرصت برای ارائه خدمات به صورت سیستم های مشاوره ای مجازی و تله آی سی یو است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اولین دانشگاه پایلوت خواهد بود و به تدربج سایر دانشگاه‌ها تحت پوشش این مهم قرار خواهد گرفت، گفت: امید است تجربیات این دانشگاه به سایر دانشگاه‌ها انتقال یابد.

جان بابایی همچنین با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیر ساخت خوبی در الکترونیکی شدن خدمات دارد، عنوان کرد: یکی از دستاوردهای بحران کرونا، موضوع الکترونیکی شدن خدمات است.از ستاد ملی کرونا مجوز گرفته ایم و بیمه ها ملکف هستند که خدمات پزشکی را در قالب بستر الکترونیکی، خرید خدمت کنند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز اولین دانشگاهی خواهد بود که اقدام به ازائع خدمات محازی فروش بیمه ای رادیولوژی خواهد کرد.

او گفت: با استفاده از زیر ساخت هایی که در شیراز وجود دارد، تصاویر سی تی اسکن و رادیولوژی و سایر تصاویر به مرکز استان ارسال خواهد شد و اساتید رادیولوژی می توانند بلافاصله گزارش بنویسند و معطلی را کاهش دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به صورت مستمر اقدام به برگزاری جلسات روزانه کرده و توانسته است با جلسات روزانه استان را تحت کنترل قرار دهد.

جان بابایی همچنین با بیان اینکه افزایش تعداد فوتی ها وابسته به تعداد مراجعین و سرپایی ها دارد، گفت: هر چه تعداد بیماران سرپایی ها بیشتر شود، انتظار داریم که تعداد بستری ها هم بیشتر شود و به همان میزان هم تعداد فوتی ها افزایش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برای کنترل شیوع کروناویروس راهی جز مراعات پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم نداریم، از مردم خواست تا از حضور در مراسم ها و تجمعات خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha