• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99050503077
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

سبک زندگی برخی از خانواده ها اسلامی نیست

سبک زندگی برخی از خانواده ها اسلامی نیست

ایسنا/کرمان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید نگرشمان را به زندگی و ازدواج تغییر بدهیم. اکنون سبک زندگی برخی از خانواده ها اسلامی نیست و نگاه غیردینی نسبت به ازدواج و شروع یک زندگی دارند.

"فاطمه السادات حسینی" در جمع خبرنگاران با تبریک هفته ازدواج و با بیان اینکه زوج های جوان اگر می خواهند خوشبختی و سعادت را در دنیا و آخرت داشته باشند، باید به سیره علوی و سیره فاطمی اقتدا کنند، افزود: معیار الگوهای ماندگار، صفات پسندیده و فطری است که خداوند در وجود همه انسان ها نهادینه کرده و این فطرت الهی و صفات خوب هیچ وقت کهنه و قدیمی نمی شوند و این دو بزگروار آیینه تمام نمای خوبی ها هستند.

وی با بیان اینکه حضرت علی و فاطمه سلام الله علیهما تربیت شده مکتب نبوی هستند و می توانند الگوی امروز جوانان ما باشند، اظهار کرد: باید نگرشمان را به زندگی و ازدواج تغییر بدهیم. اکنون سبک زندگی برخی از خانواده ها اسلامی نیست و نگاه غیردینی نسبت به ازدواج و شروع یک زندگی دارند.

حسینی تصریح کرد: اگر تغییر نگرش و فرهنگسازی مطابق با سیره اهل بیت علیهم السلام صورت بگیرد، تحولی در امر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ایجاد می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: باید اراده جدی برای اقتدا کردن به الگوهای ماندگار داشته و آنها را به جوانان معرفی کنیم که این الگوها می توانند موجب رشد و کال جوانان بشوند.

وی افزود: جوانان باید کسی را برای زندگی انتخاب کنند که همتا و هم شان آنها باشند و اگر زوج ها تناسب فرهنگی، اخلاقی، خانوادگی و علمی نداشته باشند، زندگی آنها دوامی ندارد.

حسینی تصریح کرد: مبنای زندگی باید عشق و محبت باشد، اما شناخت مقدمه محبت است و ازدواجی که با شناخت، همراه با حجب و حیاء و محبت واقعی باشد، قطعا موفق خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم احترام گذاشتن به نظر بزرگترها در خواستگاری و امر ازدواج بیان کرد: نباید ازدواج را تحمیل کنیم، بحث یک عمر زندگی است و اجازه بدهیم جوان ما با کسی ازدواج کند که به او علاقمند است؛ باید در شناخت و معرفی معیارها کمک کنیم اما تحمیل نکنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: باید جوان و والدین به این مسئله توجه کنند که جوان ما بلوغ اخلاقی، اجتماعی و مسئولیت پذیری را داشته و درک کنند. متاسفانه به دلیل نداشتن مسئولیت پذیری و بلوغ اخلاقی و اجتماعی، خیلی از ازدواج ها داومی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر ازدواج دور از تجملات و سخت گیری ها و زرق و برق های ظاهری باشد، می تواند استحکام زندگی رقم بخورد، اظهار کرد: مهریه های سنگین موجب دردسر است در حالی که ارزش یک دختر به اخلاق، سیره، انسانیت و کرامت ذاتی است و مهریه برای احترام و محبت تعریف می شود. بعضی اوقات سخت گیری های مهریه و جهیزیه زندگی را دچار اختلال کرده و موجب فروپاشی خانواده می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه باید خدا را در زندگی محور قرار داد، عنوان کرد: باید زوج ها به وعده رحمت الهی امیدوار و به خداوند حسن ظن داشته باشند و به خداوند اعتماد کنند که با ازدواج  و با تلاش خانواده ها و قناعت زوج ها برکت، رحمت و فضل وارد زندگی می شود.

وی با بیان اینکه در این ایام شیوع کرونا می توانیم ولیمه ازدواج را به فقرا و نیازمندان بدهیم، گفت: مسئولیت پذیری زوج ها نسبت به یکدیگر اهمیت زیادی دارد و باید سعی کنند بهترین دوست و یار و یاور باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اهمیت ابراز محبت در زندگی مشترک عنوان کرد: ابراز عشق و محبت و مسئولیت پذیری را باید بدانیم و به فرزندانمان آموزش بدهیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی امروز باید تغییر نگرشی در نگاه جوانان و خانواده ها نسبت به ازدواج صورت بگیرد.

حسینی صریح کرد: مسئولان و مدیران نیز باید ساز و کارهایی برای ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده فراهم کنند و اجرا و نظارت بر سیاست های جمعیتی و تحکیم بنیان خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری توسط دولت و مجلس صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات ازدواج برای آغاز زندگی زوج های جوان باید افزایش پیدا کند، گفت: در پرداخت تسهیلات نیز باید تسریع و تسهیل صورت بگیرد تا به موقع به دست زوج های جوان برسد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: مسکن دغدغه جوانان است و باید تدبیری اندیشده شود تا زوج های جوان بتوانند در منزل هرچند کوچک زندگی خود را آغاز کنند و تسهیلات و امکاناتی در این زمینه داده شود تا سرپناهی برای خودشان فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha