• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99050704606
  • خبرنگار : 71342

با رضا فیاضی و این روزهایش / فرار از گرمای کیش و دلتنگی برای نوه

با رضا فیاضی و این روزهایش / فرار از گرمای کیش و دلتنگی برای نوه

رضا فیاضی هنوز از راه‌اندازی تماشاخانه تئاتر عروسکی‌اش لذت زیادی نبرده بود که ناگهان کرونا بر جهان خیمه زد و سرخوشیِ تاسیس این تماشاخانه فقط یک هفته برای مرد بازیگر بوده است.

رضا فیاضی چند سالی بود که از تهران به جزیره کیش مهاجرت کرده بود. او در آغاز زندگی تازه خود در این جزیره آرام، یک کتابفروشی باز کرد و در کنار آن کلاس‌های بازیگری‌اش هم دایر بود ولی مدتی بعد، فکر ایجاد یک تماشاخانه تئاتر عروسکی، قرار و آرام را از او گرفت و سرانجام به این وسوسه تن داد و تماشاخانه‌ای راه انداخت. اما درست یک هفته بعد با ورود نابهنگام کرونا، ناچار شد در آن را ببندد.

این بازیگر با سابقه تئاتر و تلویزیون در گفتگو با ایسنا از حال و احوال این روزهایش سخن گفت؛ از پروژه‌های بازیگری‌اش، کتاب‌های شعر و داستانش و البته دلتنگی برای دیدن نوه کوچکش.

او این روزها برای بازی در چند پروژه تازه قرارداد بسته است و همچنان در کار تدارک کتاب‌هایش هم هست.

اولین جمله‌ای که بعد از تماس ما می‌گوید، این است: «انگار زندگی بار دیگر جریان پیدا کرده است! از صبح چند تماس داشتم برای پروژه‌های جدید و حالا هم تلفن شما. شاید دوباره داریم به زندگی برمی‌گردیم.»

از حال و احوالش که می‌پرسیم پاسخ می‌دهد: راستش از گرمای کیش فرار کردم! دیدم حالا که نمی‌شود اینجا کار کرد، پس بیخود نمانم در این گرما.

و بسرعت درباره تماشاخانه تازه تاسیسش می‌گوید: کلاس‌های زیادی در کیش داشتم و کلی هنرجو . تازگی یک تماشاخانه تئاتر عروسکی هم راه انداخته بودم ولی یک هفته از شروع کارش نگذشته بود و هنوز لذتش را نبرده بودم که کرونا آمد و ناچار شدم تعطیلش کنم و حال آنکه کلی برایش هزینه کرده بودم و تجهیزات خوبی داشت.

فیاضی اضافه می‌کند: به هر حال چاره‌ای جز تعطیلی نبود. مدتی با روحیه کسل در کیش ماندم ولی بعد فرار کردم و به تهران بازگشتم.

او این روزها برای بازی در یک پروژه جدید به اصفهان رفته است. کارهای جدید او بازی در دو قسمت مجموعه «سایه‌ها» به کارگردانی امیرحسین عنایتی است و بلافاصله بعد از این مجموعه هم برای بازی در مجموعه «دادزن» قرارداد دارد و به تهران بازمی‌گردد. قرار است این پروژه در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

فیاضی از دیگر برنامه‌اش هم صحبت می‌کند که به دلیل کرونا تعطیل شده است؛برنامه‌ای به نام «خوش برگ» که ماجراهای آن در رستورانی می‌گذرد که در آن به جای غذا، کتاب سرو می‌شود و توضیح می‌دهد که در واقع برنامه معرفی کتاب است.

فیاضی که در کنار بازیگری همیشه در دنیای شعر و ادب هم فعال بوده و سال‌ها پیش شب شعر بازیگران تئاتر را هم در خانه تئاتر راه‌اندازی کرده بود، اضافه می‌کند که در این سال‌ها بیشتر در حوزه ادبیات فعال بوده و چند کتاب شعر و داستان را روانه بازار کرده و کتاب‌های دیگری را هم در دست دارد.

او درباره کتاب‌هایش توضیح می‌دهد: 5 داستان مجزا برای کودکان نوشته‌ام که تصویرساز هم شده و دو کتاب دیگرم «الو اینجا پدری به قتل رسیده» و «روایت‌های زنانه» هم در فضای الکترونیک منتشر شده و قرار است چاپ کاغذی هم بشود.

این فعال تئاتر کودک از نگارش کتابی 6 جلدی با عنوان «نمایش خلاق» هم خبر می‌دهد؛ کتابی که با همراهی دیگر هنرمندان این رشته همچون داود کیانیان، منوچهر اکبرلو، فائزه فیضشیخ‌الاسلام، حسین فدایی حسین و از سوی جهاد دانشگاهی منتشر خواهد شد.

بازیگر نمایش «هملت شازده کوچولوی دانمارک» درباره آینده تئاتر در دوران کرونا می‌گوید: دانشمندان هم پاسخ این پرسش را نمی‌دانند! هیچ چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی به نظرم تئاتر، شکل و شمایل دیگری پیدا می‌کند و به سمت فضای مجازی می‌رود. به هر حال ناچارند راه دیگری برایش پیدا کنند ولی چشمم آب نمی‌خورد به این زودی بتوانیم رویای روی صحنه رفتن را تحقق ببخشیم.

از این هنرمند که همواره در آثار هنری مربوط به کودکان حضوری پر رنگ داشته می‌پرسیم در روزگار کرونایی چگونه می‌توان کودکان پر انرژی و ناآرام را سرگرم کرد و او پاسخ می‌دهد: کلاس‌های آموزشی کودکان عملا به فضای آنلاین منتقل شده است. کرونا پدیده‌ای جهانی است و چشم‌انداز روشنی برای آن نیست مثل دوره‌های دیگری که در تاریخ داشته‌ایم که ناگهان اتفاقی افتاده و همه چیز زیر و رو شده است.

رضا فیاضی در پایان از دلتنگی برای نوه خردسالش هم می‌گوید: نوه خودم از خانه ماندن خسته شده. من که پدربزرگش هستم، مدتی است او را ندیده‌ام. می‌ترسم او را ببینم چون اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد، خود را مقصر می‌دانم و ناچارم این دوری را تحمل کنم.

انتهای پیام

   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha