• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99050705188
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری کمبود اعتبار و سازه و معماری منحصربه فرد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را از علل تاخیر در تکمیل این طرح دانست و ادامه داد: از سال ۹۷ به صورت ویژه پیگیر اختصاص اعتبار برای تکمیل این طرح هستیم و امید آن داریم که تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

منوچهر ذوالفقاری در بازدید از خبرگزاری ایسنا به بیان اهمیت نقش خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: بخشی از مسئولیت گسترش و تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس به‌منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی این آموزه‌ها بر دوش رسانه‌ها است، همان‌طور که در دوران ۸ سال دفاع مقدس رسانه‌ها در ایجاد انگیزه و شورآفرینی به پای کار آمدند از این پس هم می‌توانند رسالت خود را به نحو احسن ادامه دهند.

وی به ۴۰ سالگی آغاز جنگ تحمیلی در سال جاری اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: فرهنگ دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که جا دارد رسانه‌ها با ابتکار، خلاقیت و جدیت بیشتر به این مسئله پرداخته و در اختیار همگان قرار دهند.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به ۴۰ ساله شدن هفته دفاع مقدس و اهمیت موضوع، از ۳ خردادماه و به مدت ۴۳ هفته تا پایان سال برنامه برای این امر درنظر گرفته شده و در اختیار سازمان‌ها و نهادها قرار گرفته و قرار است دیدار با خانواده شهدای استان صورت گیرد.

ذوالفقاری به دیگر برنامه‌ها اشاره و تصریح کرد: افتتاح فاز نخست موزه دفاع مقدس، پیگیری برای سروسامان دادن به ۳۹ نقطه یادمان شهدای استان و انجام اقدامات موثر برای ۹ یادمان انجام نشده با امکانات محدود و آیین نکوداشت پیشکسوتان جنگ از جمله برنامه‌های اصلی ۴۰ سالگی جنگ تحمیلی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شعار امسال هفته دفاع مقدس را « ما قوی هستیم» عنوان و تاکید کرد: دفاع مقدس همواره مظلوم واقع شده، بیش از ۲ ماه است که از شروع برنامه‌های دفاع مقدس گذشته شده اما مجموعه و سازمان‌ها به‌صورت جدی پای کار نیامده‌اند، کمترین کار فضاسازی چهره شهر است که امیدواریم ۸۰ اداره و سازمان استان فعالیت‌های خود را هر چه سریع‌تر در حوزه دفاع مقدس تکمیل کنند.

موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار است

 وی به تشریح وضعیت موزه دفاع مقدس پرداخت و گفت: عملیات کلنگ‌زنی این مجموعه از سال ۱۳۹۰ آغاز و زمینی حدود ۵ هکتار در ضلع شمالی پارک تهلیجان در ۷ طبقه و ۸ تکه برای این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شد  که متشکل از گالری، مرکز اسناد، سالن آمفی تئاتر و ... بوده و محوطه این سالن آمفی‌تئاتر روباز بوده و از نظر نوع سازه و تنوع مراکز فرهنگی و گردشگری در سطح کشور بی‌نظیر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کمبود اعتبار و سازه منحصر به فرد را برای استان از علل تاخیر تکمیل این طرح دانست و ادامه داد: از سال ۹۷ به صورت ویژه پیگیر اختصاص اعتبار برای تکمیل این طرح هستیم و امید آن داریم که تا پایان سال  آینده به اتمام برسد.

ذوالفقاری بیان کرد: این مجموعه می‌تواند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس بسیار موثر عمل کند و البته کمترین کار در راستای ادای دین به خانواده شهدا و رزمندگان است.

وی در پایان درباره محتواهای مرکز فرهنگی دفاع مقدس و اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دانشنامه دفاع مقدس در قالب۱۲۰ مقاله و با محوریت سرداران شهید استان در حال تدوین است، تولید ۵۰ عنوان کتاب در سال گذشته و تلاش برای ادامه کار، تولید ۱۰ عنوان کتاب صوتی، ۱۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی، ۳ کتاب ترجمه به زبان‌های انگلیسی، عربی و پشتو و تولید فیلم در فضای مجازی از جمله اقدامات موثر صورت گرفته در این بنیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha