• جمعه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99051007104

فرماندار قم عنوان کرد

وضعیت نامعلوم کرونا، مانع جدی استفاده تسهیلات کرونا

وضعیت نامعلوم کرونا، مانع جدی استفاده تسهیلات کرونا

ایسنا/قم فرماندار قم یکی از دلایل عدم استفاده بسیاری از مردم از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا را نامعلوم بودن وضعیت این بیماری دانست.

مرتضی حیدری در گفت وگو با ایسنا گفت: یکی از دلایلی که مردم قم نسبت به دریافت تسیهلات کرونا نسبت به مشاغل آسیب دیده از این شرایط اقدام خاصی انجام ندادند، نامعلوم بودن وضعیت این بیماری است.

وی افزود: این بیماری شرایطی ایجاد کرد که بسیاری از مردم و مشاغل و شکل و سبک زندگی آنها را دستخوش تغییرات و دگرگونی های بسیار کرد. در این بین شرایط مخاطره آمیز کرونا در استان قم در میان بخش های مختلف مردم و کسب و کارهای مختلف اثرگذار بوده است.

فرماندار قم گفت: وقتی تکلیف این بیماری هنوز مشخص نیست و تاریخ خاصی نیز برای اتمام قطعی این شرایط وجود ندارد پس تکلیف بسیاری از مشاغل هم مشخص نیست و مشخص نیست که چه زمانی می توانند به شرایط سابق برگردند.

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه اکثر واحدها و مشاغل فعال در قم در بخش خدمات هستند، قطعا این مشاغل ضررهای فراوانی از این شرایط متحمل شده اند و منتظر هستند که ببینند تکلیف آنها با این ویروس چه خواهد شد.

وی گفت: بسیاری از مشاغل از جمله مهمانپذیرها و خدمات مرتبط به زائران و مسافران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) ضرر بسیاری از این شرایط کرده اند و زیرا سالی 20 میلیون زائر به قم می آمد و امروز با توجه به بازشدن حرم شاهد محدودیت های حضور مردم هستیم.

فرماندار قم با بیان این که این شرایط باعث شده که بسیاری از مردم از بیم عدم توان بازپرداخت وام نتوانند تسهیلات دریافت کنند، تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی توان بازپرداخت سریع این وام را ندارند و به همین دلیل رغبتی برای دریافت هم ندارند و باید به شکل دیگری از آنها حمایت شود.

وی گفت: بخشی از عدم استقبال هم به تبلیغات ضعیف باز می گشت زیرا زمانی زیادی از تخصیص وام نگذشته است، حال باید کسانی که مشمول دریافت وام هستند خود را با شرایط تطبیق دهند و به بانک ها مراجعه کنند که همین مساله باعث تاخیر در حضور آنها برای دریافت وام شده است.

وی اظهارکرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که ضرر این واحدها جبران شود. پس هم باید در کنار فرصت به آنها زمینه ای فراهم کنیم که بتوانند به چرخه تولید وکار بازگردند که مجموعه استان به شدت به دنبال رقم زدن این مهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha