• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99051107314
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

تکمیل۲۳ پروژه مدرسه‌سازی تا مهرماه سال جاری در چهارمحال و بختیاری

تکمیل۲۳ پروژه مدرسه‌سازی تا مهرماه سال جاری در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری از تکمیل حدود ۲۳ پروژه مدرسه‌سازی تا مهرماه سال جاری خبر داد.

حمیدرضا براتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: طی سال گذشته حدود ۳۱ پروژه تحویل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری شده که که نمازخانه، سالن ورزشی و کارگاه آموزشی در قالب ۱۲۰ کلاس درس وزیربنای حدود ۲۰ هزار متر مربع است.
مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری افزود: طی سال گذشته بخاری‌های نفتی موجود در مدارس چهارمحال و بختیاری که در حدود ۱۰۰ فضای آموزشی و در  قالب ۳۳۰ کلاس درس بود جمع‌آوری شده‌است و طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته در سال جاری، بخاری‌های نفتی مابقی مدارس در مناطق محروم نیز جمع‌آوری می‌شوند و استانداردسازی سیستم گرمایشی آن‌ها انجام خواهد شد.
براتی با اشاره به اینکه مدارس مناطق محروم چهارمحال و بختیاری از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند نیستند، اضافه کرد: این مدارس در مناطق روستایی، صعب‌العبور و دورافتاده استان در شهرستان‌های اردل، لردگان، کوهرنگ و کیار واقع شده‌اند.
مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: درصدد جمع‌آوری بخاری‌های نفتی موجود در مدارس مذکور هستیم تا این مدارس به سیستم‌های موتورخانه یا پکیج‌گازوئیلی و نصب رادیاتور در کلاس‌ها مجهز شوند.
وی در خصوص مدارس آسیب‌دیده از سیل چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: با اعتبارات پیش‌بینی شده اقداماتی در دست اجرا است تا مدارسی که در سیل سال گذشته دچار آسیب شدند، نوسازی و بازسازی آن‌ها انجام شود  که در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس آسیب‌دیده تخریب و بازسازی شده‌ و تعدادی نیز مقاوم‌سازی آن‌ها صورت گرفته‌است و این پروژه‌ها ادامه دارند.
مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری در خصوص منابع مالی مورد استفاده به منظور بازسازی، تخریب و مقاوم‌سازی مدارس خطرآفرین، توضیح داد: به منظور مقاوم‌سازی مدارس مناطق محروم بیشتر از منابع ملی استفاده می‌شود.
براتی در خصوص مدارسی که در مناطق آسیب‌پذیر قرار دارند، گفت: آسیبی که مدارس چهارمحال و بختیاری را در مناطق آسیب‌پذیر استان تهدید می‌کند، خطر زلزله است که از سال ۸۴ به بعد اعتبارات تحت عنوان تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارسی که فاقد استحکام نسبی هستند در نظر گرفته شده‌است، تا با اعتبارات پیش‌بینی شده مشکلاتی که سیل برای مدارس سطح استان در سال گذشته به‌وجود آورده‌است، جبران شود.
 وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز در ساخت و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری مشارکت داشته و این کمک نیک‌اندیشانه همواره ادامه دارد و خیرین تحت هر عنوان قادر به همکاری هستند.
مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود  ۱۶۰۰ مدرسه در سطح استان با ۱۰ هزار کلاس درس، اضافه کرد: از این تعداد ۷۵۰۰ کلاس درس استانداردسازی آن‌ها انجام شده‌است که با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی برخی مدارس مناطق محروم تا پایان امسال این رقم به ۷۸۰۰ کلاس استاندارد می‌رسد.
براتی عنوان کرد: براساس آمار مجموع ۲۲۰۰ کلاس درس در چهارمحال و بختیاری دارای بخاری نفتی غیراستاندار هستند که در حال پیگیری استانداردسازی وسایل گرمایشی آن‎‌ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه تمامی مدارس خشت و گِلی موجود در چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شده‌است، خاطرنشان کرد: تعدادی از مدارس سنگی نیز در سطح استان جمع‌آوری شده و درصدد هستیم مابقی این مدارس نیز به طور کلی جمع‌آوری شود.
مدیرکل نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر ۳۵۰ خیر حقیقی و حقوقی  با اداره کل نوسازی مدارس استان همکاری دارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha